آرشیو شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۲
ورزش
۲۴

دفاع از واگذاری سرخابی ها در فرابورس

خصوصی سازی فوتبال ایران با محوریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مدتی است که دوباره کلید خورده و سازمان های مختلف به دنبال عملی کردن این تصمیم هستند. در این میان نظرات مختلفی برای اجرایی شدن نحوه واگذاری این دو باشگاه پیشنهاد شده است. در نهایت مجلس شورای اسلامی اما به عنوان قانون گذار اخیرا این موضوع را تعیین تکلیف کرده است.

با درخواست کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید از طریق فرابورس انجام شود. اما چند روز بعد از مطرح شدن این موضوع وزیر ورزش از این شکل واگذاری انتقاد کرد و معتقد بود شیوه ای که در این مصوبه پیش بینی شده مانع از واگذاری دو باشگاه می شود. حالا رئیس فراکسیون ورزش مجلس از این روش واگذاری حمایت کرده و معتقد است عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس باعث کشف قیمت این دو باشگاه به طریق دموکراتیک و فنی می شود. محمدرضا تابش درباره جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 برای واگذاری سرخابی ها دیروز به پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، گفت: «کمیسیون تلفیق مجلس از مصوبه خود دفاع می کند، زیرا قرار است درمرحله نخست پنج درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای کشف قیمت در فرابورس ارائه شود و در مرحله دوم 51 درصد به صورت بلوکی و بقیه سهام نیز به صورت خرد واگذار شود.»

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با دفاع از عرضه سهام در فرابورس، افزود: «ایده فرابورس عالی است، زیرا جلوی رانت گرفته و کشف قیمت می شود. درحال حاضر قراراست با چه قیمتی پرسپولیس و استقلال عرضه شود؟ چه قیمتی و با چه روشی روی دو باشگاه گذاشته شود؟» او امیدوار است در این روش واگذاری به شکل صحیح به این سوالات پاسخ داده شود. تابش در ادامه درخصوص ناراحتی وزیر ورزش نسبت به واگذاری از طریق فرابورس واکنش نشان داده و از او خواست به جای مصاحبه، پیشنهاد ارائه کند. تابش گفت: «همان طور که گفتم این طریق واگذاری کاملا قابل دفاع است و قانونی انجام خواهد شد. آنها اگر پیشنهاد اصلاحی فنی دارند مطرح کنند تا در صحن بررسی شود، زیرا مصاحبه کردن و مخالفت کردن مشکلی را حل نمی کند.»