آرشیو شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۲
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

نقد اتاق بازرگانی در «تجارت فردا»

دنیای اقتصاد : «چرا اتاق بازرگانی از ماموریت اصلی اش بازماند؟» این پرسشی است که با تیتر اصلی «در بند خویش» روی جلد سیصد و چهارمین شماره از هفته نامه تجارت فردا قرار گرفته است. به اعتقاد نویسندگان این مجله، اتاق بازرگانی به عنوان بزرگ ترین و دیرپاترین تشکل بخش خصوصی که باید برج مراقبت کسب وکار و مدافع آزادی اقتصادی باشد، به سازش با نهاد دولت و سهم خواهی متهم شده است.

همچنین سه عنوان دیگر «بداهه نوازان؛ چه کسی سخنگوی اقتصاد ایران است؟»، «پراید رسید به ماکسیما؛تصویر اقتصاد ایران در چالش #10سال » و «قاعده و استثنا؛ بایدها و نبایدهای بانکداری مرکزی چیست؟» در جلد این هفته نامه بازتاب پیدا کرده اند. هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه های هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. تجارت فردا 100 صفحه دارد و بهایش 12 هزار تومان است.

داستان سفری خودشناسانه در «دریایی دیگر»

دنیای اقتصاد : رمان «دریایی دیگر» نوشته کلودیو مگریس با ترجمه مریم سپهری منتشر شد.

این کتاب که برنده جایزه پرنسس آستوریاس در سال 2004 و فرانتس کافکا در سال 2016 شده داستان شخصی به نام انریکو مرول است که سفری طولانی را شروع می کند و با الهام از تعلیمات دوست و مراد فکری اش کارل میشلستادتر که فیلسوفی مشهور و نام آور است به قصد شناخت بهتر و عمیق تر از خود و جهان اطرافش به هرگونه تعلق خانوادگی، سیاسی و شغلی پشت پا می زند. او پیرو مکتب دم غنیمت شمردن است و هر لحظه از زندگی اش را چون جرعه ای ناب می نوشد. رمان «دریایی دیگر» در 131 صفحه و به قیمت 20 هزار تومان از سوی انتشارات فرهنگ آرش منتشر شده است.