آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۴
استان ها
۱۸

افتتاح و کلنگ زنی 40 طرح صنعتی و عمرانی در قزوین

مهرداد نوری

دنیای اقتصاد - قزوین : مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: 40 طرح صنعتی و عمرانی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

حمیدرضا خانپور اظهار کرد: اکنون یک هزار و 414 قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی قزوین منعقد شده است که از این تعداد 875 واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده و درحال اجرا و برنامه ریزی برای افتتاح و کلنگ زنی طرح های دیگر در این نواحی هستیم. مدیرعامل شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: از تعداد بیان شده 36 واحد تولیدی دانش بنیان، فعالیت خود را در قزوین آغاز کرده است و نزدیک به دو هزار و 500 نفر اشتغال در شهرک های صنعتی قزوین مشغول به فعالیت هستند. خانپور تصریح کرد: برای ایجاد این تعداد اشتغال 1500 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است. وی در ادامه اظهار کرد: نزدیک به 19 سرمایه گذار خارجی از کشورهای مختلف در شهرک های صنعتی استان مستقر شده اند و نزدیک به 7 هزار و 847 میلیارد سرمایه گذاری داشته اند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان افزود: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 13 طرح صنعتی در استان قزوین مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، همچنین در این ایام شاهد کلنگ زنی 8 طرح صنعتی در قزوین خواهیم بود. وی اظهار کرد: طی دهه فجر نیز 11 طرح عمرانی زیرساختی در شهرک های صنعتی قزوین مورد بهره برداری قرار می گیرد و 6 طرح عمرانی را کلنگ زنی خواهیم کرد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین از اعتبار 600 میلیارد تومانی برای تجهیز و توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی قزوین خبر داد و گفت: طی این مدت با اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی تلاش شده است تا همه امکانات برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود و از سوی دیگر مشوق های خاصی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.