آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۴
بازار دیجیتال
۲۵

مرکز نوآوری گوگل برای شتاب دهی استارت آپ ها

گوگل یک مرکز نوآوری و در واقع محلی برای شتاب دهنده استارت آپی اش Launchpad در سانفرانسیسکو راه اندازی کرده است. این مرکز نوآوری گوگل در خیابان هوارد سانفرانسیسکو قرار دارد. برای نخستین بار است که گوگل فضایی فیزیکی برای پروژه Launchpad در نظر گرفته است.

پروژه استارت آپی لانچپد سه سال قبل راه اندازی شد. گوگل نخستین بار در سال 2015 پروژه Launchpad را برای کمک به توسعه استارت آپ ها در آمریکای جنوبی و آسیا راه اندازی کرد اما به طور رسمی آن را از سال 2016 کلید زد. استارت آپ هایی که موفق به حضور در این برنامه شتاب دهی می شدند می توانستند تا 250 هزار دلار کمک هزینه برای رشد استارت آپشان در کشورشان دریافت کنند. همچنین استارت آپ ها 50 هزاردلار نیز اعتبار برای استفاده از محصولات گوگل، دو هفته سفر آموزشی به گوگل و منتورشیپ رایگان دریافت می کردند. گوگل تلاش می کرد از طریق این برنامه استارت آپ ها را برای مراحل بعدی جذب سرمایه آماده کند.

گوگل در این سه سال از 241 استارت آپ در پنج قاره حمایت کرد از جمله در اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و آسیا. گوگل از همان آغاز به دنبال راه اندازی یک مرکز نوآوری فیزیکی در سانفرانسیسکو برای اجرای این برنامه بود. حالا این مکان برای حضور استارت آپ ها آماده شده است. تیم های مختلفی از گوگل از بخش هوش مصنوعی گرفته تا تیم برنامه نویسان و مهندسان هوش مصنوعی هم برنامه های خود را دراین مکان برگزار می کنند. یکی از مدیران این پروژه در این باره گفته است: با کار کردن با بیش از یک میلیون توسعه دهنده متوجه شدیم چیز منحصر به فرد زمانی اتفاق می افتد که ما چهره به چهره با این افراد ارتباط برقرار کنیم. مرکز نوآوری گوگل نه تنها فرصتی برای حضور استارت آپ ها بلکه در خدمت پیشبرد اهداف گروه های برنامه نویس و خلاق نزدیک به تیم های مختلف گوگل قرار خواهد گرفت.