آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۴
بازار دیجیتال
۲۵
از آن سو

نگرانی کنگره آمریکا از ترکیب فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ

منبع: آی تی ایران

فیس بوک اعلام کرد که قصد ترکیب سرویس های اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک را دارد و حالا نگرانی اعضای کنگره آمریکا را در زمینه این ادغام شاهد هستیم. نیویورک تایمز خبر را برای اولین بار منتشر کرد و مشخص شد مارک زاکربرگ به دنبال این است که کاربران سه اپلیکیشن بتوانند به هم پیام بدهند. این کار باعث نزدیکی سه اپلیکیشن به هم می شود به خصوص فیس بوک که ظاهرا دیگر برای نسل جوان جذاب نیست.

اما واقعیت این است که بعد ازماجرای کمبریج آنالیتیکا و متهم شدن به مقابله نکردن با فیک نیوز و فروش اطلاعات کاربران، دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به فیس بوک اعتماد داشته باشد. این موضوع شامل نمایندگان کنگره آمریکا هم می شود. آنها نگرانند که ترکیب اپلیکیشن های متعلق به فیس بوک باعث قدرتمندتر شدن و خطرناک تر شدن این شبکه اجتماعی شود. یک عضو کنگره آمریکا از حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا به نام Ro Khanna نخستین انتقادها را انجام داد. او در توییتر نوشت: «این ادغام باید از نظر قوانین رقابتی مورد توجه قرار گیرد. تصور کنید در صورتی که امروز اینستاگرام و واتس اپ با فیس بوک رقابت داشتند چقدر دنیا جای بهتری بود. یک رقابت واقعی شکل می گرفت که مزیت حفظ حریم خصوصی اش به کاربران تعلق می گرفت.»

همچنین یک سناتور دموکرات دیگر به نام Ron Wyden هم این موضوع را یک چالش از نظر حفاظت داده و حفظ حریم خصوصی کاربران خوانده است. او در ایمیلی به بیزنس اینسایدر می نویسد: «من سوال های زیادی در مورد چگونگی ترکیب این سرویس ها در فیس بوک دارم. به نظرم این کار باعث تضعیف امنیت و رمزگذاری واتس اپ می شود، چیزی که ضربه بزرگی به امنیت میلیون ها نفر در سراسر جهان خواهد بود.» وی همچنین می گوید: «اگر فیس بوک این کار را انجام دهد، بنابراین می تواند اطلاعات شخصی ما را برای سود بیشتر برداشت کند. به همین دلیل من معتقدم قانونی قدرتمند در حوزه حریم شخصی باید تصویب کنیم.» انتظار می رود با حساس شدن مقامات قضایی و همچنین رگولاتوری آمریکا این موضوع به یک چالش بزرگ برای فیس بوک تبدیل شود.