آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۵
بازار موبایل
۲۷
ترفند

قفل گذاشتن روی برنامه های آی فون

منبع: آی‎تی ایران

قفل گذاشتن روی اپلیکیشن آی فون و آی پد چگونه است؟ این پرسشی است که کاربران اپل برای آن پاسخی نداشتند. در واقع اپل برای برنامه هایش به صورت تک جداگانه، امکان استفاده از Passcode یا قفل ندارد اما خوشبختانه قابلیت مشابهی همزمان با نسخه iOS 12 و قسمت Screen Time معرفی کرده که کاربرد مشابهی دارد. اگر واقعا قصد دارید یک برنامه را به صورت تنها، برای دیگران غیر قابل دسترس کنید یا درواقع روی اپلیکیشن قفل بگذارید می توانید از قابلیت App Limits برای این کار استفاده کنید. در ادامه این قابلیت را توضیح می دهیم.

برنامه Setting را باز کنید.قسمت «Screen Time» را انتخاب کنید. مطمئن شوید که Screen Time فعال و دکمه قسمت Screen Time passcode روشن است.در گوشه سمت چپ بالا روی اسم دستگاه تان ( مثلا iPhone ) کلیک کنید. اگر چند دستگاه متعدد ندارید، تنها روی اسم دستگاهتان در قسمت بالایی کلیک کنید.برنامه مدنظر خود برای اعمال قفل را انتخاب کنید. اگر برنامه مدنظرتان در لیست ارائه شده، تنها کافی است هر برنامه دیگری را انتخاب کنید، در مراحل بعدی به برنامه مورد نظرتان می رسید.گزینه «Add Limit» را انتخاب کنید. از اینجا، روی Edit Apps کلیک کنید. هر برنامه دیگری را که قصد دارید روی آنها قفل نصب کنید، از همین جا قابل انتخاب است. در اینجا لیست کامل برنامه ها ارائه می شود. بعد از انتخاب تمام برنامه های مورد نظر، با استفاده از timer interface که در قسمت بالای صفحه وجود دارد، مدت زمان کوتاهی را انتخاب کنید مثلا یک دقیقه و بعد گزینه اضافه کردن-Add- را کلیک کنید.از اینجا به بعد محدودیت اعمال شده فعال می شود و هربار که قصد ورود به برنامه موردنظر خود را دارید باید قفل-Passcode-را باز کنید.

استفاده از اپلیکیشن قفل شده

برای استفاده از اپلیکیشن قفل شده بعد از اعمال قفل، باید به تنظیمات برنامه مراجعه کنید. ابتدا رمز ورود به برنامه را وارد کرده و بعد گزینه Ask for More Time را انتخاب کنید. از اینجا می توانید اپلیکیشن را از 15 دقیقه تا یک ساعت یا حتی برای ادامه روز، بدون قفل باز نگه دارید. بعد از انتخاب گزینه Ask for More Time، برنامه دیگر بعد از بسته شدن، قفل نمی شود. پس دقت کنید که برای اعمال دوباره قفل، دوباره باید از طریق قسمت تنظیمات برنامه اقدام کنید. از قابلیت فوق الذکر می توانید برای قفل کردن هر برنامه ای روی گوشی خود استفاده کنید به جز برنامه های اصلی خود گوشی. در واقع هیچ راهی برای قطع دسترسی به اپلکیشن های اصلی آی فون وجود ندارد. برای برنامه هایی از جمله Messages یا FaceTime، باید تیک قسمت Always Allowed را از بخش Screen Time فعال کنید تا محدودیت قفل شدن برای این برنامه ها برداشته شده و امکان اعمال پسکد ایجاد شود. امکان اعمال قفل برای برنامه های Messages و FaceTime وجود دارد اما شاید بهتر باشد برای این برنامه ها قفل ایجاد نکنید زیرا دسترسی iCloud به آنها محدود می شود. همچنین، برنامه های قفل شده، هیچ نوتیفیکیشنی برای آگاهی شما ارسال نمی کنند.