آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۶
خبر
۶
خبر بنگاه ها

ثبت نام 188 هزار نفر برای مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان

گروه بنگاه ها : مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ثبت نام اینترنتی 188 هزار و 867 نفر برای مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست خبری با بیان اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در ابتدای انقلاب اسلامی، 67 هزار و 153 نفر را زیرپوشش خود داشت که در سال 97 این رقم به بیش از یک میلیون و 412 هزار نفر بازنشسته رسیده است. تقی زاده با اشاره به مصوبه هیات وزیران درخصوص میزان پاداش آخر سال (عیدی) کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: براین اساس مبلغ یک میلیون تومان به عنوان عیدی تعیین شده که تلاش می کنیم این رقم را تا پایان بهمن ماه همراه با حقوق، به بازنشستگان تحت پوشش پرداخت کنیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی مرحله دوم وام ضروری 5 میلیون تومانی از اول بهمن ماه تصریح کرد: برای مرحله دوم یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و از اول تا هشتم بهمن 188 هزار و 867 نفر ثبت نام کرده اند. این ثبت نام اینترنتی برای 200 هزار فقره تسهیلات است که از فروردین تا شهریورماه 98 به عزیزان و براساس نوبت و اولویت ها پرداخت خواهد شد. وی درخصوص بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نیز با بیان اینکه 2 میلیون نفر از بازنشستگان به همراه افراد تحت تکفل آنها زیرپوشش این خدمت قرار دارند، گفت: اعتبار خدمت بیمه تکمیلی با 30 درصد افزایش از 1100 میلیارد تومان به 1400 میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین 35 هزار بازنشسته دارای بیماری های خاص نیز تحت پوشش هستند.

تقی زاده راه اندازی سامانه شفافیت هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی را یکی از روش های دستیابی به شفافیت عنوان کرد و افزود: این سامانه برای نخستین بار در صندوق بازنشستگی در راستای ایجاد همین شفافیت و تاکید وزیر با عنوان هوش تجاری یا BI طراحی و اجرا شده که دهه فجر امسال رونمایی می شود.

وی درخصوص سیاست های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: پنج محور شامل اجرای سیاست های انضباطی در شرکت ها، اجرای حاکمیت شرکتی، ورود و نظارت جدی بر مگاپروژه های در جریان، توجه به مسائل خاص شرکت های تابعه به ویژه شرکت های بحران زده و انجام حسابرسی های ویژه در دستور کار صندوق قرار دارد.