آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۶
فرهنگ و هنر
۳۲
تازه ها

ماجراهای پر رمز و راز یک سیاره در «ما و را»

رمان «ما و را» نوشته م. ر.ایدرم منتشر شد. روی جلد اشاره شده است این کتاب در زیرمجموعه ادبیات ژانری منتشر شده و این کتاب داستان اول سلسله جنایت های بین کهکشانی است. این کتاب داستان سیاره «را» و داستان پیدایش «فرقه زمانیه» را روایت می کند و اخیرا هم برنده جایزه نوفه شده است.

داستان درباره مرد مفلوکی به نام کمال سرادقی است که به طور اتفاقی در لاتاری برنده شده و این مقدمه ماجراهایی پر رمز و راز است. در بخشی از این کتاب آمده است: سال ها پس از تصرف زمین به دست ریف ها، وقتی که آدم ها در بین سیاره های سرزهر، دنب و مجمع السیارات اطلس پخش شده اند، سیاره ای با ماشین های باستانی کشف می شود که تصویری فیزیکی از تمام بهشت های افسانه ای ا ست.حوالی مدار از سفینه قبلی جدا شدم و با شاتل های بخاری خط های«قفقاز - مرکوری» باقی مسیر را رفتم. بالاخره به «را» رسیدم. موقع فرود رودخانه های سیاه سیاره چشمم را گرفت. عین خط های نسخ عربی موج بر می داشتند و چپ و راست می رفتند. موقع دیدنشان یک لحظه احساس سبکی کردم و…

محمدرضا ایدرم متولد 1368 و نویسنده و ویراستار است که رمان «رزنانس» هم پیش تر از او منتشر شده و به ژانر علمی -تخیلی توجه ویژه ای دارد. کتاب «ما و را» نوشته م.ر.ایدرم در 224 صفحه و قیمت 28 هزار تومان توسط انتشارات پیدایش در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.