آرشیو پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۷
فرهنگ و هنر
۱۴

هفت هنر جهان

منبع: افکار نیوز
بازگشت «آنجلینا جولی» به دنیای بازیگری

آنجلینا جولی بعد از 5 سال دوری از بازیگری به مجموعه هنرپیشگان فیلم «کسانی که آرزو دارند من بمیرم» به کارگردانی و نویسندگی تیلور شریدان اضافه شد. شریدان این فیلم نامه را از رمانی با همین نام به نویسندگی مایکل کوریتا که در سال 2014 نوشته شده، اقتباس کرده است.

این فیلم و رمان داستان پسری 14 ساله را روایت می کند که شاهد یک قتل وحشیانه بوده است و عاملان آن قتل به دنبال کشتن او و هر کس دیگری که از آن ماجرا اطلاع دارد، هستند. آخرین باری که آنجلینا جولی در سینما بازی کرد، به سال 2015 و فیلم «کنار دریا» باز می گردد و حالا او قصد دارد دوباره به سینما بازگردد. او همچنین یک فیلم دیگر به نام «مالیفیسنت2» بازی خواهد کرد که در سال 2020 اکران می شود.

بازسازی «سالوادور دالی» با کمک هوش مصنوعی

مهر : مقامات موزه سالوادور دالی در آمریکا اعلام کرده اند که با استفاده از هوش مصنوعی موفق به بازسازی این هنرمند مشهور به شیوه ای بسیار واقع گرایانه شده اند و وی از ماه آوریل روی نمایشگرهای موجود در این موزه ظاهر می شود و به بازدیدکنندگان خوشامد می گوید.

گروهی از مهندسان شرکت Goodby Silverstein & Partners با استفاده از تصاویر و فیلم های باقی مانده از دالی به یک سیستم هوش مصنوعی تقلید از حرکات و رفتارهای وی را آموزش دادند و نتیجه کار طراحی چهره دالی از طریق این سیستم به گونه ای کاملا مشابه با خود دالی است. یک سیستم نقاشی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز با تقلید از دستخط و نوشته های دالی تلاش می کند تا فضایی جذاب را در موزه برای علاقه مندان به دالی ایجاد کند. البته باید توجه داشت صدای دالی که از طریق این سیستم هوش مصنوعی طراحی شده با صدای واقعی او تا حد زیادی فاصله دارد.