آرشیو شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۳۸
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

بررسی تجربیات گذشته در هفته نامه «تجارت فردا»

دنیای اقتصاد : سیصد و پنجمین شماره تجارت فردا با عنوان «روبه راه» و تصویر اتومبیلی در حرکت رو به جلو روی جلدش منتشر شد. در این شماره از هفته نامه با طرح این سوال که «چگونه تجربه گذشته می تواند چراغ راه آینده باشد» آمده است: «اقتصاد ایران در چهار دهه گذشته فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است. کامیابی های این ساختار را می توان در «تخصیص منابع به زیرساخت ها» و تعریف هزاران پروژه با هدف «محرومیت زدایی» دید و ناکامی هایش را در «سیاست گذاری» با هدف «خلق ثروت و افزایش رفاه». چرا در فراهم کردن زیرساخت ها موفق بودیم اما در سیاست گذاری اقتصادی نه؟»

«ریسک انتخاب» با طرح این پرسش که استراتژی مناسب در بازار مسکن چیست؟، «چک آپ سالانه» با این سوال که «در داووس 2019 چه گذشت؟» و «جعل تاریخ» با این پرسش که «آیا مصادره اموال کارآفرینان یک دروغ است؟» از جمله مطالب و پرسش هایی هستند که در مقالات و در گفت وگو با کارشناسان به آنها پاسخ داده شده است. تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» شنبه هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. قیمت این هفته نامه 100 صفحه ای 12هزار تومان است.

داستان عشق و غرور در «جاذبه میان ما»

رمان «جاذبه میان ما» نوشته بریتنی سی چری با ترجمه منا اختیاری روانه بازار شد.این رمان داستان نویسنده ای به نام گراهام راسل است که بلد نیست چطور عاشقی کند. او مردی سرخورده است که با زنی مغرور و از خودراضی زندگی می کند تا اینکه دست سرنوشت ماجراهایی جدید پیش روی آنها قرار می دهد و عشق معادلات را برهم می زند و روح منجمد مرد را به فضای دیگری سوق می دهد.

عشق، فداکاری، خیانت و دورویی از مضامین این کتاب است.سی چری نویسنده این رمان از لحظه تولد عاشق کلمات بوده است. او لیسانس تئاتر و نویسندگی خلاق دارد. عاشق فیلم نامه نویسی و بازیگری است و معتقد است هرکسی باید سهمی از قهوه و چای داشته باشد. بریتنی همراه خانواده اش در میلواکی زندگی می کند و اوقات فراغتش را به بازی با حیوانات خانگی اش می گذراند. «هوای او»، «آب های راکد»، «آتش میان های و لو» و «هنر و روح» از دیگر کتاب های اوست. رمان «جاذبه میان ما» در 376 صفحه و به قیمت 42 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شده است.