آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
صفحه آخر
۱۲

دبکا فایل: هدف اسرائیل از عملیات سپرشمال ایجاد تفرقه بین لبنانی ها بود

وبگاه دبکا فاش کرده که هدف عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال مرزهای فلسطین اشغالی نه نابودی تونل ها بلکه ایجاد اختلاف بین لبنانی ها به ویژه حزب الله و جریان ملی آزاد لبنان بوده است.

وب سایت دبکا ضمن اعلام این خبر که «شمار کمی از اسرائیلی ها از دلایل واقعی عملیات ارتش موسوم به عملیات سپر شمال خبر دارند،» افشا کرده که عملیات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، تلاش نخست وزیر این رژیم برای ایجاد اختلاف بین متحدان مقاومت بوده است. این وبگاه صهیونیستی نوشته: بنیامین نتانیاهو، با کنار گذاشتن هدف اصلی این عملیات، قدرت بازدارندگی سیاسی خود در برابر لبنانی ها و سوری ها را از دست داد.

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی چهارم دسامبر(آذر) گذشته با طرح ادعای وجود 16 تونل متعلق به حزب الله در امتداد مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی عملیات مذکور را شروع کرد و طی نزدیک به یک ماه تنها توانست 6 تونل را کشف کند.

گفتنی است «دبکا فایل» چندی پیش نیز با عصبانیت اعلام کرده بود ترکیب کابینه جدید لبنان، معادلات را به نفع حزب الله تغییر داده و قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را در برابر ایران در سوریه از بین برده است.