آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
صفحه آخر
۱۲

ماموران سعودی در حمله به مناطق شیعه نشین عربستان 5 جوان را به شهادت رساندند

نظامیان سعودی در سایه بی توجهی سازمان های بین المللی و حمایت های غرب بار دیگر با حمله به شیعیان مناطق الشرقیه، 5 جوان را به شهادت رساندند.

نظامیان سعودی در دور تازه حملات وحشیانه خود به شیعیان شرق این کشور با یورش به شهرهای ام الحمام و الجش به بهانه جست وجوی افراد تحت تعقیب پنج نفر را شهید و شمار دیگری را زخمی کردند. خبرهای رسیده همچنین از دستگیری دو نفر از شهروندان حکایت دارد. این حادثه علیه اهالی القطیف همزمان با برگزاری مراسم های سالگرد شهادت «شیخ نمر» در سراسر جهان رخ داده است. شیخ النمر در ژانویه(بهمن) 2016 توسط رژیم آل سعود به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت رسید.

پایگاه خبری المنار لبنان در این مورد اعلام کرد، مسئله محاصره و حمله به شهر «ام الحمام» در «قطیف» عربستان توسط نیروهای امنیتی این کشورحتی به اندازه موضوع فرار «رهف محمد القنون»، دختر جوان سعودی که به استرالیا درخواست پناهندگی داد و سازمان ملل به قضیه او ورود کرد، هم مورد توجه قرار نگرفت.

با این حال فعالانی از کشورهای مختلف با واکنش به این حادثه اقدام رژیم آل سعود در ارتکاب حمله و نقض حقوق شهروندان سعودی به بهانه جست وجوی افراد تحت تعقیب را محکوم کردند. علی الاحمد، رئیس موسسه امور خلیج فارس در واشنگتن گفت، رژیم سعودی شهروندان شیعه را به بهانه تروریسم به قتل می رساند در حالی که از گروه های تروریستی داعش در سراسر جهان حمایت می کند. در بحرین هم جنبش اسلامی الوفاء با صدور بیانیه ای اقدام رژیم سعودی در کشتار اهالی منطقه ام الحمام را محکوم کرد و گفت: «رژیم آل سعود با مداومت بر ریختن خون ها به سراشیبی سقوط افتاده است.»