آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
صفحه آخر
۱۲

شیخ عیسی قاسم: ملت بحرین شجاع و اهل قیام است / در مبارزه با آل خلیفه سستی نخواهیم کرد

رهبر شیعیان بحرین که اکنون به مشهد مقدس سفر کرده، پیش از سفر به ایران، از محل اقامت خود در نجف اشرف با انتشار نخستین بیانیه خود پس از سلب تابعیت تاکید کرد، مردم ذلت و خواری را نمی پذیرند و هرگز طعم توهین و اهانت را تجربه نمی کنند.

سرویس خارجی- «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در نخستین بیانیه خود پس از سلب تابعیت با تقدیر از مردم کشورش گفت: «بحرین سرزمین اسلام و ایمان و کشور علم و معرفت و هدایت و مهد کرامت و عزت و سرافرازی است و مردم این کشور ذلت را نمی پذیرند.»

در این بیانیه مهم همچنین آمده: «مردم بحرین مردم قیام هستند، ذلت و خواری را نمی پذیرند، تسلیم اهانت نمی شوند و هیچ فرعی را بر اصل دین و عزت و کرامت و آزادی خود مقدم نمی کنند. آنها مردمی هستند که تجاوز نمی کنند و تسلیم تجاوز هم نمی شوند، از حق خود در نمی گذرند و به غیر آن هم راضی نمی شوند، از آن کوتاه نمی آیند، خست نمی ورزند و خست دیگران را هم طرد می کنند. حق، عدالت و آزادی خواست همیشگی آنها است و هرگز فراموش نخواهند کرد، از پای نمی نشینند و تا تحقق آن غافل نخواهند شد.»

گفتنی است رژیم آل خلیفه در خرداد ماه سال 1395 رهبر شیعیان بحرین را به اتهام مقابله با آل خلیفه و تحریک انقلابیون سلب تابعیت و محل زندگی ایشان را محاصره کرد. پس از بیماری شیخ عیسی قاسم، او را برای طی دوره درمان به لندن فرستاد (بخوانید تبعید کرد) و بعد از درمان در شهر نجف اشرف ساکن شد.

وی ضمن تشرف به زیارت عتبات مقدس عراق با مراجع نجف اشرف و علما دیدار داشت.شیخ عیسی قاسم روز شنبه با سفر به مشهد مقدس به زیارت امام رضا(ع)مشرف شد.

گفتنی است رژیم آل خلیفه تصور می کرد با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و خروج وی از کشور قیام مردمی به اتمام خواهد رسید اما مردم بحرین هر روز باشکوهتر و مصمم تر به راهپیمایی و تظاهرات می پردازند و خواستار سرنگونی آل خلیفه هستند.