آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
صفحه آخر
۱۲

حمله همزمان آمریکا و داعش به مواضع ارتش سوریه در بوکمال

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش، به همراه تروریست های داعش به طور هماهنگ و همزمان، مواضع ارتش سوریه را در شرق این کشور هدف حمله قرار دادند.

جنگنده های «ائتلاف بین المللی ضد داعش» تحت رهبری آمریکا، روز شنبه یک واحد توپخانه ای نیروهای مسلح سوریه را در شهر «بوکمال» استان «دیرالزور»، هدف حمله هوایی قرار دادند. شهر بوکمال در نزدیکی مرز عراق واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع در ارتش سوریه گفته این حمله به تخریب یک واحد توپخانه و جراحت دو نظامی انجامید.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا، که سال 1393 بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل شکل گرفته، اقدام به انجام حملات هوایی در سوریه می کند. این ائتلاف تاکنون حدود 5000 غیر نظامی را در عراق و سوریه کشته است آن هم به بهانه مبارزه با داعش!

هدف آمریکا حفظ داعش است

«تیم اندرسون» استاد دانشگاه سیدنی و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی اما، به خبرگزاری تسنیم گفته: «به نظر می رسد واشنگتن مایل است تا دارایی ها و امکانات اولیه خود در منطقه را حفظ کند. آمریکا در حال کمک به سرکردگان داعش است تا با استفاده از این بهانه، پایگاه های خود در سراسر منطقه را حفظ کند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اختلاف افکنی بین مردم با کمک اسرائیل و عربستان سعودی، و مانع شدن از همگرایی مسالمت آمیز و طبیعی میان کشورهای همسایه و منطقه، راهبرد اصلی و مهم آمریکا در غرب آسیا است. اندرسون افزود: به همین دلیل است که آمریکایی ها می خواهند نیروهای نظامی خود در مرز سوریه و عراق را همچنان حفظ و ایران را احاطه کنند. استاد دانشگاه سیدنی در ادامه گفت: گزارش شده که واشنگتن تعدادی از نیروهای ویژه خود را در عملیاتی برای آزاد کردن تروریست های داعش از یک زندان طالبان از دست داده است… این مساله در واقع، جعلی بودن بهانه آمریکا برای مبارزه با داعش را برملا می کند.»

تحریم های آمریکا علیه ملت سوریه

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، تاکید کرد: تحریم های یکجانبه آمریکا و دست نشاندگان آن علیه سوریه، دلیل اصلی رنج های ملت سوریه است. وی افزود: طی روزهای آینده کنفرانس هایی در خصوص اوضاع اقتصادی سوریه، از جمله کنفرانس بروکسل، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، المقداد گفت: کشورهای غربی نتوانستند در میدان نبرد خواسته های خود را به سوریه دیکته کنند و ملت ما یک ملت آزاد و مستقل است و این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.