آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* چهلمین سال پیروزی خون بر شمشیر و پایه گذاری حکومتی خارج از چارچوب حکومتی ابرقدرت زمان (غرب و شرق) در سال 1357 و مبارزه بی امان با استکبار جهانی طی این 40 سال اخیر را بر فجرآفرینان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

بیرانوند

* دهه مبارک فجر بر همه فجرآفرینان عزیز به ویژه رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ملت شریف کشورمان و همه کیهانیان در هر نقطه از ایران عزیز مبارک باد. امیدواریم از این وضعیت اقتصادی ناخوشایند نیز با تعامل و همکاری همه مسئولان بیرون آییم تا روح عزیز شهدا و امام شهیدان در این دهه مبارک فجر که طلوع چهلمین سالروز آن است شاد شود. تشکر ویژه دارم از کیهان که آماج حملات ناجوانمردانه بسیاری قرار گرفته اند.

عباس توکلی شهمیرزادی

* کانال مالی آن 3 کشور بدنام اروپایی مثل برجام خسارت زا خواهد بود، بدین خاطر که ما همه تخم مرغ ها را در سبد آنان می گذاریم و برای بازپس گرفتن تخم مرغ ها هیچ ضمانتی دریافت نمی کنیم.

2914—0912

* نقش 3 کشور اروپایی در مبادله با ایران همانند نقش دلالی برای هیچ در اقتصاد کشورمان است اما ننگین تر آن است که این دلالان عرصه بین المللی برای خوراک و تامین دارویی مردم کشورمان تصمیم می گیرند و ما مجبوریم فقط از آن کشورها و یا از طریق آن ها خرید داشته باشیم!

7472—021

* کانال مالی 3 کشور اروپایی منحصر به واردات موادغذایی، دارویی و پزشکی به ایران است که درباره آن هم وعده نسیه داده اند متاسفانه دولت ما فقط امیدوار است موارد دیگر در زمانی که تاریخ آن مشخص نیست به این موارد اضافه شود! این در حالی است که واردات مواد غذایی و دارویی اساسا جزو تحریم آمریکا نیستند.

3857—0935

* ای کاسبان برجام! پنبه از گوش خود درآورید! اروپای بدعهد رسما اعلام می کند تا سال آینده هیچ اقدام عملی صورت نخواهد گرفت! بنابراین هیچ قدم مثبتی اروپا برنداشته است!

طباطبایی

* دولت به خلقیات سیاسی این سه کشور اروپایی طرف حساب ما آشناست و می داند که نمی توان به گفته ها و حتی تعهدات بین المللی این کشورها مطمئن بود چون تجربه تلخ برجام هیچ و توافق های پوچ دوران پسابرجام و در نهایت حمایت از تحریم های آمریکا به ضد ملت ایران اسلامی کارنامه 5 سال گذشته آنان را تشکیل می دهد.

1361—021

* حقیقتا در شگفتم که وزیر امور خارجه کشورمان از بازگویی سخن اوباما که گفته بود اگر می توانستم تمام پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز می کردم، چه هدفی دارد؟ آیا جناب ظریف نمی داند او حتی به قول خود آنها بدون شلیک حتی یک تیر بخش وسیعی از تجهیزات هسته ای حاصل خون دل خوردن های دانشمندان جوان ما را نابود کردند.

عسگری

* آقای عراقچی می گوید اگر برجام به هم بخورد تبعات زیادی برای منطقه و اروپا و جهان دارد؟! برای لغو این قرارداد یک طرفه اجرا شده چه تبعاتی متصور است؟ از سرگیری فعالیت صلح آمیز هسته ای از سوی ما چه تبعاتی خواهد داشت؟ چرا سخن غربی ها را تکرار می کنید؟

6707—0913

* امام راحل(ره) فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. حال گویا جناب ظریف مجلس را با آمریکا اشتباه گرفته است! اگر این فریادها را بر سر وندی شرمن و… می کشید او به جای گریه خدعه گرانه اش، غش می کرد و ما دیگر بتن در راکتور هسته ای نمی ریختیم و صنعت هسته ای مان حفظ می شد، نه اینکه امارات هسته ای و فضایی شود و آقایان برجامی در توهماتشان خود را قهرمان تصور کنند.

4190—0917

* از دیگر علما انتظار می رود مسئولیت دینی خود را در قبال مواضع غیرواقعی و گاه خلاف اخلاقی و بدعت گرایانه برخی مسئولین ایفا کنند همانند همان راهنمایی هایی که آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی کردند. حوزه های علمیه کشور این روزها باید همانند روزهای انقلاب فعال تر عمل کنند و اجازه ندهند تفسیرهای غلط از معتقدات دینی در جامعه رونق بگیرد.

8390—031

* منظور از افتخاراتی که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه از مذاکرات با شش قدرت بزرگ به دست آورده اند همان بتن ریزی مرکز آب سنگین اراک، تعطیلی غنی سازی صنعتی و اخراج دانشمندان از مراکز هسته ای و… است؟!

6580—0912

* یک فرهنگی بازنشسته هستم. بعد از گذشت 3 سال از تاریخ بازنشستگی بنده هنوز صندوق ذخیره فرهنگیان مقداری از پول پاداش ما بازنشسته ها را پرداخت نکرده است در حالی که از همین صندوق به یک فرد نورچشمی مبلغ 3 میلیارد تومان وام بدون گرفتن وثیقه پرداخت شده است.

1882—0912

* قیمت کالاهای ضروری مردم 3-4 برابر افزایش یافته است آن وقت افزایش حقوق کارمندان و کارگران فقط 20 درصد اعلام می شود!

مرادی چناری

* از شهرداری اراک درخواست می شود مغازه افرادی را که منزل مسکونی را تبدیل به محل کسب درآمد کرده و موجب آزار و اذیت همسایگان را فراهم می کنند مسدود کند. همسایه با ساخت یک بنگاه مسکن در ساختمان منزل خود تا پاسی از شب آسایش و آرامش را از ما ربوده است.

0266—0903

* اعلام شد 3 میلیون نفر از هم وطنان که برگه سهام در دست دارند اطلاعات آنها ناقص ثبت شده چرا دولت برای رفع نقص اطلاعات این افراد کاری انجام نمی دهد؟

8979—0912

* بنده خانواده ام را از دست داده ام و هیچ سرپرستی در حال حاضر ندارم بدین خاطر بسته حمایتی شامل بنده نشده است، یک خانم جوان بی سرپرست چطور می تواند مایحتاج زندگی اش را تامین کند و چرا دولت نسبت به تامین زندگی معیشتی ما بی سرپرستان شناسایی دقیقی انجام نمی دهد؟!

8650—021

* برخی از پرستاران بیمارستان مهدیه خ فدائیان اسلام با همراهان بیماران بسیار بد برخورد می کنند. از مدیریت بیمارستان درخواست می شود جلوی رفتارهای نامهربان این افراد را بگیرند!

2205—0912

* مسئولان آموزش و پرورش در مقابل دوربین که قرار می گیرند اعلام می کنند هیچ مدیری حق دریافت پول از اولیای دانش آموزان را ندارد پس چگونه است که در بیشتر مدارس دولتی تحت عناوین مختلف پول می گیرند در غیر این صورت دانش آموزان تهدید یا تحقیر می شوند؟

4262—0938

* با 2 میلیون حقوق بازنشستگی تنها قادرم 10 روز زندگی را اداره کنم و بقیه 20 روز را با خرید نسیه از مغازه ها و نانوایی های محل به آخر ماه برسانم! چقدر مثل من یک خانواده 4 نفره در کشورند قطعا زیاد! دولت انصافا چه کاری برای امثال ما کرده است؟! یکسان سازی حقوق ها چه شد؟!

4134—0911

* با این تورم و گرانی یک بازنشسته تامین اجتماعی با 5 سر عائله با دو میلیون حقوق و اقساط چگونه می تواند زندگی را اداره کند؟!

رجب پور