آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 صحبت هایی با وزیر ورزش داشته است و در حال جمع بندی هستند. قرار است سرپرست کاروان تا قبل از پایان بهمن انتخاب شود. طبق اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان باید یک سال و نیم قبل از آغاز بازی ها انتخاب شود.

* رئیس کمیته ملی المپیک نسبت به مناقشه ایجاد شده میان فوتبالیست ها و برخی ورزشکاران دیگر واکنش نشان داد. رضا صالحی امیری در مورد مناقشه میان ملی پوشان فوتبال و برخی قهرمانان که در فضای مجازی ایجاد شده، بیان کرد: مناقشه میان قهرمانان خلاف مصالح ملی است. همه آنها افتخارآفرین هستند و نباید مسائل فرعی مثل پاداش زمینه کینه ورزی شود و این کار تخریب گر است. پس از اینکه مسئولان ورزش یک میلیون دلار به تیم ملی فوتبال ایران که در جام ملت های آسیا حذف شد پاداش دادند، بسیاری از ورزشکاران رشته های مختلف نسبت به تبعیض بین فوتبال و سایر رشته ها انتقادهایی داشتند که در این میان مطالب عنوان شده از سوی بهداد سلیمی حاشیه های زیادی را ایجاد کرد و پاسخ چند تن از فوتبالیست ها را نیز در پی داشت.

* در آخرین روز از جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر، رقابت های بخش تیمی برگزار شد که ایران از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند. تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و نیما زاهدی به رقابت پرداخت. ایران ابتدا در مرحله یک شانزدهم با نتیجه 45 بر 28 کویت را شکست داد اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 45 بر 36 مقابل چین مغلوب شد. مسابقات جام جهانی شمشیربازی در سه روز به میزبانی لهستان برگزار شد. شمشیربازان ایران در بخش انفرادی نیز صاحب عنوانی نشدند.

* سید احسان قاضی زاده هاشمی در خصوص اصلاحات قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان اصلاح نخواهد شد و اجرای آن با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت. قاضی زاده با بیان اینکه برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت ورزش ورود جدی تری خواهیم داشت گفت: مقدمه تحولات در فدراسیون ها از هیئت های ورزشی شروع می شود. قانون منع به کارگیری بازنشستگان در همه فدراسیون ها غیر از یک فدراسیون، اجرا شده است. وی ادامه داد: هیئت های ورزشی بسیاری از فدراسیون ها مرکب از افراد بازنشسته هستند. پس از اصلاح ترکیب هیئت ها مجامع فدراسیون ها هم اصلاح خواهند شد.