آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
شهرستان ها
۷

استاندار : سند توسعه سیستان و بلوچستان در هیئت دولت تصویب شد

استاندار سیستان و بلوچستان از تصویب سند توسعه سیستان و بلوچستان توسط هیئت دولت خبر داد.

احمدعلی موهبتی اظهار داشت: این سند هنوز به دستگاه های اجرایی ابلاغ نشده است اما تصویب آن قطعا برای سیستان و بلوچستان گره گشا خواهد بود.

وی افزود: در سفر آقای معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان پیشنهاد تخصیص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی مطرح شد تا در سه حوزه مهم آب آشامیدنی، بزرگراه و کریدور جنوب به شمال و راه آهن مشکلات سیستان و بلوچستان را رفع کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بزرگراه چابهار به زاهدان که از نیازهای اصلی بهره برداری از بندر شهید بهشتی است، از دهه 60 مورد تاکید دولت های مختلف بوده است اما تاکنون برای آن ردیف بودجه وجود نداشت که مقرر شد سال آینده برای این طرح مهم ردیف بودجه تصویب شود.

موهبتی تصریح کرد: همچنین در سند مصوب توسعه سیستان و بلوچستان چهار هزار میلیارد تومان برای توسعه راه آهن تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح های دیگری مانند خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار نیز در این سند منظور شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی دیگر از طرح های مورد توجه در سند توسعه سیستان و بلوچستان طرح آبیاری 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با لوله است که تا کنون برای آن 900 میلیون دلار هزینه شده است.

موهبتی تصریح کرد: معضل گرد و غبار در سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در سند توسعه این استان است که در این باره نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته شده و رهبری در پاسخ آن فرموده اند با هر اقدامی که برای سیستان لازم و ضروری است موافق هستم.

وی از توسعه کارخانه بافت بلوچ و احیای کارخانه لاستیک سیستان خبر داد.