آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
شهرستان ها
۷

نماینده مردم تبریز در مجلس هشدار داد: مهاجرت دسته جمعی در کمین کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با یادآوری اینکه افزایش تراز دریاچه ارومیه به دلیل بارش ها بوده نه اقدامات دولت، اظهار داشت: متاسفانه اقدامات ستاد احیا نه تنها تاثیر چندانی در بهبود وضعیت دریاچه نداشته بلکه بدون در نظر گرفتن معیشت و سرنوشت مردم در حال انجام است.

احمد علیرضابیگی، با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه فاقد پیوست های اجتماعی است، افزود: باید برنامه ای جامع برای احیای دریاچه تدوین شود و در آن به زندگی و معیشت مردم توجه شود.

وی با بیان اینکه فرصت کشاورزی نباید از مردم گرفته شود، ادامه داد: اگر محدودیت هایی بر مردم تحمیل شود تامین معیشت آنها با مشکل مواجه شده و به ناچار مجبور می شوند به مشاغل کاذب به ویژه مهاجرت و حاشیه نشینی در استان های پیرامون روی بیاورند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: باید در کنار انجام اقدامات موثر برای بهبود وضعیت دریاچه معیشت مردم مورد غفلت قرار نگیرد.

علیرضابیگی ادامه داد: اگر به معیشت کشاورزان ساکن حاشیه دریاچه توجه نشود باید شاهد مهاجرت دسته جمعی آنها باشیم که به هیچ وجه به مصلحت کشور و استان نیست.

وی یادآور شد: اعتبار مشخصی در بودجه 98، برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته نشده و در واقع بودجه مستقل ندارد و بودجه ای در نظر گرفته شده برای تمام تالاب ها و هورها است.