آرشیو دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۸
شهرستان ها
۷

سیلاب لرستان خسارت زیادی به بار آورد

معاون استاندار لرستان گفت: سیلاب دوشنبه شب گذشته در استان لرستان خسارت زیادی به بار آورد که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان خرم آباد است.

احمد مرادپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلاب خسارت کلی به راه ها، زیرساخت، ابنیه و پل های استان وارد کرد و در خرم آباد صدها منزل مسکونی دچار سیلاب و آب گرفتگی شدند و خسارات بسیاری به این شهرستان وارد شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: اکنون بررسی واحدهای خسارت دیده در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: اعلام برآورد اولیه از خسارت سیلاب امکان پذیر نیست، اما بدون شک حجم ضررهای ملی و شخصی بسیار بالا است.

مراد پور با اشاره به خسارات سیلاب در الیگودرز و پلدختر نیز گفت: سیلاب استان تلفات جانی نداشته اما تخریب زیرساخت ها به ویژه در مناطق ساحل رودخانه ها قابل توجه است و خسارات ناشی از سیلاب اخیر جمع بندی و برای اخذ اعتبارات جبرانی به ستاد بحران ارسال می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز از آسیب به 30 روستای استان خبر داد.

صارم رضایی اظهار کرد: در این راستا روستاهای بابازید، خرسه و چم مهر شهرستان پلدختر دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین سیل در روستاهای شهرستان سلسله شامل دکامین، جهان آباد، ناصروند، هندی، رحیم آباد، پرسک علیا و سفلی، چناره، چهارتخته، دکاموند علیا و سفلی، شاپورآباد، کاکارضا، ناصروند، پیرکه صالح آباد، چناره، گریران، حسین آباد و دوآب، نیازآباد، کاظم آباد و میان خران باعث ایجاد آسیب هایی شده است.

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، اظهار کرد: بارش های اخیر به شبکه توزیع برق استان آسیب زده و کارکنان شرکت در حال بررسی میزان خسارت وارد شده هستند و پیش بینی می شود حدود 4 تا 5 میلیارد تومان خسارت به برق استان وارد شده باشد.

رئیس آموزش و پرورش اشترینان نیز گفت: سیلاب به مدارس شهرستان بروجرد خسارت وارد کرد.

امیر صارمی اظهار کرد: براثر بارندگی دوشنبه شب گذشته دو میلیارد ریال به مدرسه روستای توده زن خسارت وارد و حدود یک و نیم متر آب وارد مدرسه شد.

وی بیان کرد: مدارس دیگر اشترینان نیز دچار آبگرفتگی شده اند، ولی خسارت زیادی وارد نشده است.