آرشیو پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۱
صفحه آخر
۱۲

هاآرتص: اسرائیل فروش اسلحه به ارتش میانمار را متوقف نکرده است

یک روزنامه صهیونیستی طی گزارشی، از تداوم صادرات سلاح رژیم اسرائیل به میانمار خبر داده است.

با وجود تداوم رفتارهای خصمانه، تبعیض آمیز و خشونت بار دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان در منطقه «روهینگیا» که انتقادات بین المللی شدیداللحن را نیز درپی داشته، رژیم صهیونیستی اما کماکان به ارسال تسلیحات برای ارتش میانمار ادامه می دهد.

روزنامه «هاآرتص» با اعلام تداوم صادرات تسلیحات از سوی رژیم صهیونیستی برای ارتش میانمار، نوشت که برخلاف تمام گزارش ها و مدارک قانع کننده در مورد نسل کشی مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار، تل آویو هنوز هم روابط گرمی با این کشور دارد. البته رژیم صهیونیستی هم مثل میانمار، بزرگترین جنایت ها را در حق کودکان و مردم بی گناه فلسطین مرتکب می شود. طی هفت دهه گذشته این رژیم فلسطینی ها را به بدترین شیوه قتل عام کرده است.

هاآرتص با اشاره به سکوت رژیم صهیونیستی درباره اتفاقی که حتی «موزه یادبود هولوکاست آمریکا» نیز آن را نسل کشی بر پایه «شواهد متقن» توصیف کرده، گزارش داد که تل آویو از پاییز 2017 تا کنون به صدور مجوز برای صادرات تسلیحات به میانمار ادامه می دهد. این در حالی است که بیشتر کشورهای غربی مدت هاست از این مسئله خودداری می کنند.بر این اساس، بسیاری از شرکت های نظامی سازنده تسلیحات در رژیم صهیونیستی از پاسخ دادن به سوالاتی درباره فروش کنونی آنها به میانمار امتناع می کنند. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 23 آذر 1397 با تصویب قطعنامه ای، اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل کشی» توصیف کرد.

ماه آگوست(مرداد) سال 2017 میلادی بعد از حملات ارتش میانمار و تجاوز یا به آتش کشیدن خانه های اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور، صدها هزار نفر به بنگلادش گریختند. چندین دهه است که مسلمانان روهینگیا با رفتارهای تبعیض آمیز و خشونت بار دولت میانمار مواجه هستند.