آرشیو سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۴۴
ورزش
۲۴

بازهم دردسر ورزشکاران رژیم صهیونیستی

حضور ورزشکارانی از رژیم صهیونیستی درعرصه بین المللی بازهم برای ورزشکاران ایرانی دردسر ایجاد کرد. اولین مرحله ازمسابقات گرنداسلم جودو درسال 2019، از صبح روز شنبه با حضور 573 جودوکار از 93 کشوردرپاریس آغاز شد. در روز دوم این رقابت ها سعید ملایی نماینده وزن 81کیلوگرم کشورمان ابتدا مقابل «کنیا کوهارا» از ژاپن به پیروزی رسید، سپس برابر ویسزاک ازآلمان برنده شد تا راهی دورسوم شود. وی درسومین مبارزه مقابل رسلان موسائف از قزاقستان قرارگرفت و مغلوب این حریف شد.

این شکست درحالی به ثبت رسید که ملایی درصورت پیروزی باید در دوربعدی برابر نماینده رژیم صهیونیستی قرارمی گرفت ولی به دلیل شکست راهی گروه بازنده ها شد. جالب اینکه جودوکار رژیم صهیونیستی نیز دربازی مقابل حریف خود شکست خورد و به نیمه نهایی این مسابقات نرسید تا نماینده کشورمان ریسک بزرگی برای عدم تقابل با نماینده رژیم صهیونیستی متقبل شود. البته نماینده ایران در ادامه این رقابت ها موفق شد یک مدال برای کشورمان به دست بیاورد. ملایی پس از شکست مصلحتی برابر رقیب قزاق در یک چهارم نهایی راهی گروه بازنده ها شد، وی در این مرحله ماتیاس کاس نفر هشتم رنکینگ و دارنده مدال طلای جهان از بلژیک را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار برابر خاسان خالمورازایف نفر دهم رنکینگ جهان و دارنده مدال طلای المپیک 2016 از روسیه به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

این درشرایطی است که اگر ملایی مجبور به باخت مقابل رقیب قزاقستانی خود نمی شد قهرمانی او در این وزن دور از ذهن نبود. البته ملایی 2 ماه پیش نیز در رقابت های جودوی چین در دور نخست برابر حریف ژاپنی شکست خورد چرا که در دور دوم باید به مصاف برنده مبارزه جودوکاران اسرائیل و بلژیک می رفت. محمد بریمانلو دارنده مدال برنز جهان 2018 دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که روز شنبه با دو پیروزی و یک شکست از دور رقابت ها کنار رفت. این در حالی است که پیش از این کشتی کشورمان نیز در عدم تقابل با حریفانی از رژیم صهیونیستی دچار چالش بزرگی شده بود که این موضوع حتی به قهر چند ماهه رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی منجر شد. او خواهان ورود جدی مسوولان ورزش کشور به این ماجرا بود، چراکه کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی کشتی تیم های کشورمان را برای این موضوع تحت فشار گذاشته بودند.