آرشیو سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۶
حوادث
۱۹

مرخصی از زندان باند سرقت را تکمیل کرد

گروه حوادث: سارق سابقه دار پس از مرخصی از زندان با طراحی نقشه ای حساب شده باند 7 نفره سرقت و خفتگیری تشکیل داد و اعمال مجرمانه اش را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و در جریان شناسایی و بازداشت باند سرقت های سریالی توسط ماموران آگاهی تهران بزرگ صورت گرفت و همگی آنها پس از چند روز در تهران بازداشت شدند.

پس از انتقال متهمان به اداره آگاهی همه آنها ضمن اعتراف به جرایم شان عنوان کردند: حمزه(سرکرده باند) با خوراندن قرص مخدر ما را فریب داده و در موقع سرقت ها هیچ کدام از ما در حالت طبیعی نبودیم.

در ادامه رسیدگی به پرونده بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، کیفرخواست این پرونده را صادر کرد و هفته گذشته متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه دادگاه یکی از شاکیان گفت: در حال عبور از خیابان بودم که دو موتورسیکلت محاصره ام کردند و چهار سرنشین آن با ضرب و جرح و تهدید قمه مجبورم کردند تا هرچه که داشتم را به آنها بدهم. در ادامه حمزه، متهم ردیف اول گفت: من اتهامات را قبول دارم اما در همه این سرقت ها حضور نداشتم چراکه فقط یک روز بود از زندان به مرخصی آمده بودم و شاید از حدود 10 سرقت تنها در سه - چهار سرقت مشارکت کرده ام. ضمن این که شاکیان در شرح ماجرا دروغ می گویند. ما کسی را کتک نمی زدیم و تنها گوشی شان را به زور می گرفتیم و می رفتیم. در ادامه متهمان دیگر نیز در جایگاه قرار گرفتند و به دفاع از خود پرداختند. در انتهای این جلسه قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران وارد شور شدند تا برای سرنوشت متهمان تصمیم گیری کنند.