آرشیو سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۲
حوادث
۱۰

با حضور معاون رئیس جمهور: عملیات اجرایی سدپایاب گیوی آغاز شد

عملیات اجرایی پایاب سد گیوی با پیش بینی اعتباری معادل 2200 میلیارد ریال با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه آغاز شد.

اردبیل- خبرنگارکیهان: محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پایاب سدگیوی گفت: پایاب سد و برخی عملیات تکمیلی به 2200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سازمان برنامه و بودجه تامین آن را برعهده گرفته است.

وی در ارتباط با تاثیرات سد گیوی با ظرفیت 76 میلیون مترمکعب و ارتفاع 102 متر گفت: بهره برداری از سد و همچنین اجرای پایاب آن تاثیر مطلوبی در سطح منطقه داشته و مردم شهرستان کوثر از نتایج مثبت آن بهره مند خواهند شد.

نوبخت در بازدید از پروژه راه آهن اردبیل، میانه نیز گفت: احداث شبکه های ریلی و اتصال مراکز استان ها به شبکه سراسری و بین المللی در دستور کار دولت قرار دارد و روی این اصل در استان هایی نظیر کرمانشاه، همدان، ایلام، آذربایجان غربی و اردبیل شبکه ریلی اجرایی شده و یا در حال اجرا می باشد.

وی گفت: 15000 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این پروژه تا رسیدن به مرحله بهره برداری است که این میزان از طریق فاینانس داخلی تامین خواهد شد.

نوبخت در مورد نتایج سفر دو روزه به اردبیل گفت: در جریان سفر به استان و بازدید از پروژه ها و مذاکره با مسئولین منطقه، 4800 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های استان اختصاص یافت.

وی گفت: اعتبار تخصیصی برای توسعه فرودگاه اردبیل، توسعه و چهار بانده کردن زیرساخت راه و تامین آب شرب نمین و عنبران و آب آشامیدنی روستایی هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه اردبیل گفت: یکی از مهم ترین مشکلات فرودگاه اردبیل نبود دستگاه آیرلس کت دو می باشد که با تامین آن معضل لغو پروازها از این فرودگاه بر طرف می شود.

عملیات اجرایی سد گیوی (کوثر) از سال 83 آغاز شد. این سد بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمکعب است.