آرشیو چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۴۵
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

مجموعه شعر دو زبانه ضیاء موحد در کتابفروشی ها

دنیای اقتصاد : مجموعه شعر دوزبانه «بعد از سکوت» سروده ضیاء موحد منتشر شد. این مجموعه شامل 30 شعر به دو زبان انگلیسی و فارسی است و سروده های این شاعر از سال 1394 تا 1396 را در برمی گیرد.

ضیاء موحد می گوید این کتاب هم مانند کارهای دیگرم است؛ البته از نظر برخی به موضوعات متنوع تری پرداخته شده است؛ برخی از شعرها جنبه فلسفی و برخی هم جنبه طبیعت گرایی دارند. او با بیان اینکه وضعیت شعر در جامعه ما خوب است، درباره اینکه گفته می شود دوران شعر به سر آمده است، اظهار کرد: بارها و بارها این حرف ها زده شده است، حتی در خارج هم این موضوع را بیان کرده و گفته اند دوران شعر تمام شده است؛ اما هربار که این حرف ها زده شده، شاعران مهمی پیدا شده و این حرف را باطل کرده اند. مجموعه شعر «بعد از سکوت» سروده ضیاء موحد با ترجمه سعید سعیدپور به زبان انگلیسی، در 75 صفحه با قیمت 20 هزار تومان توسط انتشارات هرمس راهی بازار شده است.

«وقتی که او رفت» دوباره به بازار کتاب آمد

دنیای اقتصاد : رمان «وقتی که او رفت» نوشته لیزا جوئل، با ترجمه علی شاهمرادی به چاپ دوم رسید. این رمان درباره الی است؛ دختر نوجوان خانواده ای گرم و صمیمی که ناگهان گم می شود و هیچ رد و اثری از او به دست نمی آید.

همین اتفاق، سرآغاز ویرانی خانواده و سر برآوردن بحران هاست. 10 سال بعد، پای مرد مرموزی به زندگی مادر الی باز می شود. همزمان پلیس تماس می گیرد و خبر می دهد که نشانه هایی از الی پیدا کرده است. «وقتی که او رفت» در فهرست پرفروش ترین کتاب های وال استریت ژورنال، یواس ای تودی و نیویورک تایمز و همچنین نامزد بهترین رمان معمایی سال 2018 در گودریدز بوده است. دیلی میل درباره رمان های لیزا جوئل نوشته است: «احساساتی عمیق و به طرزی غیرقابل باور، هوشمندانه. جوئل از فضای داستان های زنانه به سمت داستان های جنایی و روان شناسانه رفته، ولی فوق العاده بودن و درخشیدن را از دست نداده است.» چاپ اول «وقتی که او رفت» در دی ماه سال جاری منتشر شد و اکنون چاپ دوم آن در 352 صفحه و با بهای 35 هزار تومان از سوی نشر «خزه» راهی بازار نشر شده است.