آرشیو شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۴۷
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

ماجرای قصر یخی در «تجارت فردا»

هفته نامه تجارت فردا در سیصد و ششمین شماره خود که امروز روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفته، سر وقت موضوع «پول پاشی» رفته است.

این موضوع با تیتر اصلی «قصر یخی» و همراهی این پرسش که «چرا پول پاشی جایگزین سیاست گذاری اقتصادی شد؟» جلد این شماره را در اختیار دارد. دیگر تیترهای منتخب سردبیری برای جلد این هفته تجارت فردا این عنوان ها هستند: «گرو کشی؛ سیاست مداران چگونه تیولدار صنایع شدند؟»، «چشم انداز بازارهای مالی؛ پول به کدام سو می رود؟ » و «کمیت درد؛ آیا تحمل مردم قابل اندازه گیری است؟» هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه های هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. بهای این هفته نامه 100 صفحه ای، دوازده هزار تومان است.

آخرین مصاحبه همینگوی در بازار کتاب

کتاب «ارنست همینگوی - آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوها» با ترجمه هوشنگ جیرانی منتشر شد. کتاب «آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوها» که عنوان ارنست همینگوی، یکی از آنهاست و درباره نویسندگان دیگر هم چاپ شده، از سال 2011 به بعد، در آمریکا و انگلستان چاپ می شود.

کتاب مربوط به همینگوی، چهار مصاحبه از این نویسنده را در بر می گیرد و مفصل ترین گفت وگوی این کتاب توسط جرج پلیمتون از نشریه پاریس ریویو در سال 1954 و پیش از دریافت جایزه نوبل توسط همینگوی انجام شده است. مصاحبه دیگر دسامبر سال 1954 با رابرت مانینگ برای نشریه آتلانتیک مانتلی انجام شده است. گفت وگوی سوم توسط روزنامه نگاری از مجله استار انجام شده است؛ همان مجله ای که همینگوی زمانی در آن کار می کرده است. آخرین مصاحبه کتاب پیش رو هم در سال 1958 در نشریه اسکوایر منتشر شده. در این گفت وگو رابرت امت جینا تهیه کننده تلویزیون سراغ او در هاوانا رفت تا برای نشستن مقابل دوربین و گفت وگو راضی اش کند. عناوین مصاحبه های این کتاب به ترتیب عبارت است از: «ارنست همینگوی، هنر داستان نویسی، شماره 21»، «همینگوی در کوبا»، «سرزده رفتن به خانه همینگوی» و «زندگی در بعد از ظهر: آخرین مصاحبه». این کتاب با 88 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 12 هزار و 500 تومان توسط نشر چشمه منتشر شده است.