آرشیو دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۴۹
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

آلبوم جدید محمد معتمدی در راه بازار

دنیای اقتصاد : تازه ترین آلبوم محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی با عنوان «حالا که می روی» از پنج شنبه اول اسفند به بازار می آید. این آلبوم عاشقانه در 8 قطعه با آهنگسازی فرید سعادتمند و براساس اشعار محمد مهدی سیار از کتاب «رودخوانی» تنظیم شده است.

در این اثر قطعات «باور نمی کنی»، «دل های فروشی»، «حالا که می روی»، «نشانی»، «غم پنهان»، «آفرینش»، «کوچه انتظار» و «کجایی» آمده است. این آلبوم در دو نسخه دیجیتال آنلاین ( با دو کیفیت معمولی و عالی) و دیجی پک عرضه خواهد شد. میثم مروستی، علیرضا دریایی، آتنا اشتیاقی، پوررنگ پورشیرازی، رضا تاجبخش، مسعود آرامش، میلاد بیضا، پریسا دلفانی، میلاد سعدی، حمید دلنوازی، آرین قیطاسی، مهرداد عالمی، آرش ناصرالمعمار، بهزاد رواقی، امیر فرهنگ اسکندری، فرشید سعادتمند، فرید سعادتمند، هومن نامداری و علی مزیدی تنظیم کننده گروه اجرایی آلبوم «حالا که می روی» را تشکیل می دهند. آلبوم «حالا که می روی» محمد معتمدی اول اسفند ماه با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تمام فروشگاه های معتبر سراسر کشور توزیع می شود. پیش فروش این آلبوم هم اکنون آغاز شده است.

انتشار «انرژی و عدالت» با ترجمه محمد علی موحد

دنیای اقتصاد : کتاب «انرژی و عدالت» نوشته ایوان ایلیچ با ترجمه محمدعلی موحد راهی بازار نشر شد. اصل این کتاب یا به تعبیر مترجمش رساله، برای اولین بار به صورت مقالاتی در سال 1973 در روزنامه لوموند پاریس چاپ شد.

مقالات مذکور مبنای متنی شدند که به انگلیسی فراهم شد. این متن سپس به آلمانی با بسط و گسترش بیشتر چاپ شد. پس از آلمانی هم به زبان فرانسوی ترجمه و چاپ شد. موحد می گوید ایوان ایلیچ در سفری که به ایران داشت، اعتبار متن آلمانی را تایید کرد و مترجم فارسی اثر هم به متن انگلیسی وهم متن فرانسوی اثر توجه داشته است. عناوین بخش های مختلف یا مقالات این کتاب به ترتیب عبارت است از: «بحران انرژی»، «صنعتی کردن حمل و نقل»، «سرسام سرعت»، «ارزش وقت»، «سرعت وقت خواره»، «انحصار غریزی صنعت»، «حد دست نیافتنی»، «درجات تحرک»، «ارباب یا دستیار؟» و «فقر صنعتی، صنعت زدگی، و بلوغ فنی». این کتاب با 112 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.