آرشیو چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۵۱
گردشگری
۱۷

گمرک بازرگان، گمرک نمونه کشور می شود

بهاره پورعلی

دنیای اقتصاد - ارومیه : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: ایجاد قطب دیتاسنتر در منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از پنج قطب دیتاسنتر کشور و پیگیری تامین زیرساخت های ارتباطی برای هوشمندسازی گمرک بازرگان به عنوان گمرک نمونه هوشمند از برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود.

قاسم جلیلی نژاد اظهار کرد: طرح های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار یک هزار و 171 میلیارد ریالی در استان افتتاح می شوند. وی گفت: این طرح ها شامل ارائه اینترنت پرسرعت به 174 روستا با حجم سرمایه گذاری 43 هزار و 800 میلیون ریال، نصب و راه اندازی دستگاه خودپرداز در 6 روستا با سرمایه گذاری 6 هزار و 360 میلیون ریال و نیز توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها در استان طی پروژه توسعه شبکه آی پی و نیز مسیرهای فیبرنوری قابل افتتاح 455 کیلومتر با حجم سرمایه گذاری 266 هزار و 246 میلیون ریال است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اجرای طرح ملی GNAF در تمام شهرستان های استان خبر داد و افزود: این طرح با سرمایه 6 هزار و 560 میلیون ریال افتتاح شده و علاوه بر آن، راه اندازی و نوسازی تعداد 42 سایت جدید نسل دوم، راه اندازی تعداد 27 سایت جدید نسل سوم، راه اندازی 21 سایت جدید نسل چهارم و توسعه سایت های باند پهن و پوشش روستایی جمعا به تعداد 9 سایت با سرمایه 57 هزار میلیون ریال انجام می شود.

وی راه اندازی و احداث نود نسل دوم، سوم و چهارم با سرمایه 761 هزار و 500 میلیون ریال را از سایر طرح های افتتاحی دانست. جلیلی نژاد با اشاره به برنامه های در حال اجرای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای جدیدالتاسیس به منظور کاهش سفرهای غیرضروری، توسعه تلفن ثابت روستایی از طریق اپراتور روستایی و شرکت مخابرات ایران، از سایر اقدامات بوده است.