آرشیو پنج‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۰
صفحه آخر
۱۲

عمان مخالفان عادی سازی روابط با اسرائیل را دستگیر کرد

نیروهای امنیتی عمان شماری از مخالفان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بازداشت و بدون محاکمه زندانی کردند.

سازمان بین المللی «اسکای لاین» اعلام کرد که نیروهای وابسته به دستگاه امنیت داخلی عمان تعدادی از فعالان شبکه های اجتماعی که مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، را بازداشت و بدون محاکمه زندانی کرده اند.

به گزارش فارس، «معاذ حامد» مسئول بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در سازمان بین المللی «اسکای لاین» افزود که اطلاعات به دست آمده، نشان می دهد طی روزهای 17 و 18 فوریه(بهمن)، تعدادی از این فعالان از جمله «هیثم المشایخی» و «مصعب الذهلی» بازداشت شده اند. به گفته وی، این افراد به دستگاه امنیت داخلی احضار شده و دیگر خبری از سرنوشت آنها نیست.

حامد افزود، بازداشت این افراد امتداد خط مشی عمان در بازداشت منتقدان است همچنانکه اواخر سال 2018 نیز در پی سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان، تعدادی از افراد به دلیل انتقاد از سفر وی و دیدار با سلطان قابوس، بازداشت شده اند.

این سازمان بین المللی از عمان خواست تا به کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی مربوط به ممنوعیت بازداشت روزنامه نگاران و افرادی که دیدگاه خود را بیان می کنند، احترام گذاشته و آنها را آزاد کند. گفتنی است عمان از جمله اولین کشورهای عربی است که روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی و رسمی کرده است. به غیر از سفر رسمی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدار با پادشاه این کشور، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان هم چهارشنبه گذشته در حاشیه نشست ورشو، با نتانیاهو دیدار کرده بود.