آرشیو پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۰
حوادث
۱۰

ممنوعیتی برای کشت برنج در مازندران وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران اعلام کرد ممنوعیتی برای کشت برنج در اراضی شالیزاری مازندران نداریم.

محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به اینکه نمی توانیم کشت برنج را در اراضی ممنوع کنیم، افزود: اگر وضعیت منابع آبی در حد مطلوب نباشد می توانیم به کشاورزان توصیه کنیم به فکر کشت محصولی جایگزین در اراضی باشند ولی امسال با توجه به وضعیت بارش ها مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان هرچه سریع تر نسبت به آب تخت اراضی شالیزاری اقدام کنند، خاطرنشان کرد: درست است وضعیت منابع آبی نسبت به سال گذشته مطلوب بوده ولی نسبت به سال 95 از وضعیت خوبی برخوردار نیست و صرفه جویی برای همه شالیکاران در اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه کشت، آب تخت و شخم و شیار به موقع مورد تاکید است، گفت: وضعیت سد شهید رجایی نیز نسبت به سال گذشته مطلوب است درحال حاضر ذخیره آب در این سد به 67 میلیون متر مکعب رسیده است.

یخکشی در پایان گفت: ذخیره آب در سد شهید رجایی در همین زمان از سال در سال 95، 110، سال گذشته 45 و در حال حاضر نیز به 67 میلیون متر مکعب است که مهم ترین صرفه جویی و توجه به بحث مدیریت مصرف است.

بنا بر این گزارش ، امسال کشاورزان مازندران با دلی پرامید خودشان را برای کشت برنج آماده می کنند و از همان آغاز فصل زراعی بذر را آماده کرده و درحال حاضر نیز در تدارک آماده سازی شالیزارها هستند تا بتوانند نشاهای سبز را به امید خوشه های طلایی در دل زمین بنشانند.