آرشیو یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۵۴
فرهنگ و هنر
۳۲

چهره ها

برپایی شب شاعرانگی داریوش شایگان

دنیای اقتصاد : به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر داریوش شایگان و انتشار ترجمه فارسی مجموعه اشعار او توسط گلنارگلناریان با مقدمه هانری کربن مراسم «شب شاعرانگی داریوش شایگان» امروز برگزار می شود.

در این مراسم همچنین بخش هایی از کتاب مجموعه اشعار «از کران تا کران از دریا به دریا» به زبان فرانسه توسط دکترحامد فولادوند و ترجمه فارسی آن توسط گلچهره سجادیه خوانده خواهد شد. سخنرانی محمدمنصور هاشمی درباره شاعرانگی داریوش شایگان، اجرای گروه موسیقی مهرنوا به سرپرستی و نوازندگی نازلی بخشایش و اکران قسمت هایی از فیلم مستند «زائری از شرق» به کارگردانی حسن خادمی از دیگر بخش های این مراسم است. «شب شاعرانگی داریوش شایگان» ساعت 17 در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی در خیابان نجات اللهی، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار می شود.

اجرای مجدد «شهرخاموش» کیهان کلهر با نوازندگان ایرانی

مهر : کیهان کلهر، نوازنده صاحبنام موسیقی ایرانی 21 تا 29 فروردین سال 98 قطعات آلبوم «شهر خاموش» را این بار با نوازندگان ایرانی در تالار وحدت تهران روی صحنه می برد.

«شهرخاموش» یکی از مشهورترین آلبوم های بی کلام کیهان کلهر است که سال 1387 با همراهی بروکلین رایدر رهبر یک کوارتت زهی از آمریکا در سبک موسیقی کلاسیک و خاورمیانه ای در قالبی بین المللی منتشر شد. این آلبوم از چهار قطعه تشکیل شده که قطعه 30 دقیقه ای «شهرخاموش» هسته اصلی اثر را تشکیل می دهد. این آلبوم پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی منتقدان مطرح موسیقی مواجه و پس از آن نیز به عنوان یکی از آثار برتر نشریات و رسانه های معتبر موسیقی در جهان معرفی شد. آلبوم یاد شده تاکنون در بسیاری از شهرهای اروپایی و آمریکایی به اجرا درآمده است. پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، نیلوفر محبی نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده آلتو و آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل ازجمله نوازندگانی هستند که در کنسرت سال آینده کیهان کلهر وی را همراهی می کنند.