آرشیو شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۵۹
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

پیش بینی «ونزوئلای بعدی» در تجارت فردا

دنیای اقتصاد : تازه ترین شماره مجله «تجارت فردا» با تیتر «ونزوئلای بعدی» منتشر شد. روی جلد این مجله درباره تیتر این هفته نوشته شده است که تورم، بیکاری، بدهی و کیفیت نازل حکمرانی بلیت رفت بسیاری از کشورها به جهنم بحران است.

ونزوئلا که در یک دهه گذشته به تنهایی کلکسیونی از ابرچالش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را داشته است، اکنون در آستانه فروپاشی قرار دارد. جز این، بحران اقتصادی در کمین دست کم 9 کشور دیگر جهان نشسته و احتمال دارد این اقتصادها را تا فروپاشی بدرقه کند. پس از ونزوئلا نوبت کدام کشور است؟ سه پرونده مهم دیگر این نشریه در شماره جدید عبارتند از: درها و دیوارها: اقتصاد چگونه بر امید اثر می گذارد؟ بوی عیدی: نوروز چگونه تصمیم های ما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ تنقلات فرهنگی: کدام کتاب های اقتصادی برای نوروزخوبند؟ مجله تجارت فردا شنبه ها با 100 صفحه وقیمت 12 هزار تومان روی میزهای مطبوعاتی قرار می گیرد.

انتشار آلبوم «نگاه آسمانی» به خوانندگی سالار عقیلی

دنیای اقتصاد : آلبوم موسیقی «نگاه آسمانی» به آهنگسازی ناصر ایزدی، همراهی ارکستر ملی «مهر» و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد. این آلبوم شامل 5 قطعه با نام های «یک مژه خفتن» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی، «نگاه آسمانی» با اشعاری از سیاوش کسرایی، «بیا بیا دلدار من» با غزلی از مولانا، «پرواز با خورشید» با شعری از فریدون مشیری و «درخت تر» با اشعاری از هوشنگ ابتهاج و سیاوش کسرایی است.

از دیگر بخش های این آلبوم می توان به قطعه بی کلام «قاصد بهار»، یک قطعه ساز و آواز با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی و نوازندگی پیانو بردیا صدرنوری و یک قطعه ساز و آواز با شعری از سعدی و نوازندگی کمانچه علیرضا دریایی اشاره کرد. ناصر ایزدی، موسسه و رهبر ارکستر ملی مهر از جمله هنرمندانی است که طی سال های گذشته علاوه بر فعالیت مستمر در عرصه آهنگسازی و نوازندگی در محضر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، منصور نریمان، علیرضا مشایخی و وارطان ساهاکیان به فراگیری موسیقی پرداخته است. ارکستر ملی مهر نیز از مجموعه های فعال حوزه موسیقی است که طی سال های اخیر آثار تعدادی از بزرگان موسیقی کشورمان از جمله همایون خرم، جواد معروفی، محمدرضا لطفی و انوشیروان روحانی را به همراه آثاری از ناصر ایزدی در قالب کنسرت های مختلف اجرا کرده است.