آرشیو یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۶۰
فرهنگ و هنر
۳۲
عکس روز

وداع با خشایار الوند با خنده

مراسم تشییع پیکر زنده یاد خشایار الوند نویسنده سریال های طنز تلویزیون با حضور پرشمار مردم و هنرمندان در ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار شد و هنرمندان بسیاری در سوگ او سخن گفتند.کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما در سخنانی عنوان کرد: در این سال ها نمی خندیدم چون همواره در برهه ای حساس بودیم. الوند به نوعی یک منافق بود که سعی می کرد مردم را در این سختی ها بخنداند. امروز باید حسرت بخوریم چقدر در این سال ها حسرت خوردیم.

در ادامه سیروس مقدم کارگردان تلویزیون پشت تریبون آمد و عنوان کرد: من نمی دانم چه بگویم من 10 سال با خشایار و تیم پایتخت فعالیت داشتم و این 10 سال فراتر از همکاری بود. کسی از بین ما رفت که جانشین ندارد و یک رکن اساسی از فیلم نامه نویسان کشور رفت که به اوج پختگی رسیده بود. من خیلی دوست دارم امشب بخوابم و صبح بلند شوم ببینم اتفاقی نیفتاده است. امیرمهدی ژوله نیز خطاب به خشایار الوند گفت: چرا این فیلم نامه آخری که نوشتی اینقدر کوتاه بود. نمی توان فردی را معرفی کرد که کلی آرزو برای خانواده و خودش و کارش دارد و بعد پرده دوم قهرمان را بکشی. ژوله در پایان بیان کرد: من خدمت آقای ضرغامی ارادت دارم و تجربیات خوبی در زمان او داشتم. اکنون خواسته ای دارم اگر تلویزیون بخواهد مراسمی برای الوند برگزار کند من و محراب و پیمان قاسمخانی ممنوع التصویریم. امیدوارم یک ترتیبی بدهند ما بتوانیم حضور داشته باشیم و دلمان این وسط نسوزد. این جمله ژوله با تشویق مردم مواجه شد.

سیروس الوند نیز درحالی که اشک می ریخت پای تریبون حضور یافت و اظهار کرد: خاطرم می آید او در زمانی که متولد شد، بسیار زیبا بود. او خیلی عاشق همسرش بود. من در زمان عروسی او به اندازه عروسی خودم لذت بردم. تصویر بعدی که در ذهنم است در اتاق احیاست که چند دقیقه شوک دادن به او طول کشید. عکس بعدی تصویری است که پارچه را از روی او کنار زدند تا من شناسایی کنم. بعد از پزشکی قانونی یک نفر وقتی فهمید او نویسنده پایتخت است از ما خواهش کرد که سنگ قبرش را بسازد و گفت با پایتخت خاطرات بسیاری دارد. این گفته این مرد برای ما خیلی ارزشمند است. داریوش الوند، برادر دیگر خشایار الوند هم خاطراتی طنز از او را بر زبان آورد که حاضران در مراسم تشییع را به خنده انداخت.

ساخت «پایتخت» برای نوروز 98 منتفی شد

الهام غفوری گفت: «با توجه به حال و روز بچه ها، فکر می کنم باید به ما فرصت دهند تا خودمان را پیدا کنیم؛ نمی توانیم بدون خشایار فعلا «پایتخت» را بسازیم.» تهیه کننده «پایتخت» دراین باره گفت: «با توجه به حال و روزی که بچه ها دارند و شرایط سختی که حاکم شد امکان اینکه بتوانیم این کار را برای عید انجام دهیم، الان خیلی سخت است و خودمان هم نمی دانیم باید چه کار کنیم. آنقدر حالمان بد است که نمی توانیم برویم جلوی دوربین و متن بامزه خشایار را بخوانیم و بخندیم.»