آرشیو یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۶۰
فرهنگ و هنر
۳۲

چهره ها

«بانگی عجب» شهرام ناظری در راه بازار موسیقی

آلبوم صوتی و تصویری «بانگی عجب» با حضور شهرام ناظری و دولتمند خالف به زودی منتشر می شود. خبر انتشار این آلبوم را شهاب نیکمان در مراسم تقدیر از دولتمند خالف در جریان کنسرت مشترک او با شهرام ناظری اعلام کرد. به گفته او، تلاش شده تا این اثر هنری برای اولین بار به طور همزمان در ایران و چند کشور خارجی به صورت اینترنتی پیش فروش شود و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد.

شهاب نیکمان طراح و مولف پروژه زبان عشق است که در چند روز اخیر با حضور شهرام ناظری و دولتمند خالف در شهرهای مختلف اروپا تور کنسرت برگزار کرده است. در این پروژه، قرار است سی نفر از شاعران فارسی زبان در هزاره اول شعر فارسی از «بایزید بسطامی» تا «بیدل دهلوی» معرفی شوند و نشست ها و برنامه های پژوهشی درباره این سی شاعر برگزار شود. «زبان عشق» که متکی بر کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو (2003) است، در نظر دارد بر مفاهیم «عشق، صلح و وفاق اجتماعی» در آثار شاعران فارسی سرا متمرکز باشد.

بازگشت مهراوه شریفی نیا به تلویزیون پس از 3 سال

مهراوه شریفی نیا درباره حضور دوباره اش پس از سه سال در تلویزیون و در قالب یک سریال نوروزی گفت: این اولین حضور من بعد از «کیمیا» در تلویزیون است و در این سه سال هر کاری پیشنهاد شد، نپذیرفتم. چون می خواستم مقداری از تلویزیون فاصله بگیرم. در این مدت سه یا چهار فیلم سینمایی و یک تئاتر کار کردم و کمی به احیای خودم پرداختم؛ کلاس رفتم، کتاب خواندم و فیلم دیدم.

او درباره حضورش در سریال «بر سر دوراهی» گفت: من تا به حال دو تجربه همکاری با آقای عنقا داشتم که یکی «قلب یخی»، اولین سریال رسانه تصویری بود و دیگری سریال اینترنتی «پیکسل» است که هنوز نمایش داده نشده است. در «قلب یخی» نوشته عنقا را بسیار دوست داشتم؛ به نحوی که چهار سکانس از سریال را خواندم و آن قدر جذب نقش و قصه شدم که با پروژه قرارداد بستم. خوشبختانه بعدها هم متوجه شدم اشتباه نکرده بودم. اما کار با حامد عنقا همیشه جذاب و لذت بخش است. شاید اگر فرد دیگری پیشنهاد همکاری می داد ترجیح می دادم دوری ام از تلویزیون ادامه پیدا کند؛ اما قلم آقای عنقا برای من دوست داشتنی است و به او اعتماد دارم.