آرشیو یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۶۶
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

دراگون به زمین رسید

ایسنا : کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس پس از گذشت یک هفته، روز 8 مارس به زمین رسید. کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس هفته گذشته و در تاریخ 2 مارس 2019 راهی فضا شد و توانست در تاریخ 3 مارس با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود که امروز نیز ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند و طبق برنامه ریزی های انجام شده در ساعت 17:15 در اقیانوس اطلس فرود آمد. این برای اولین بار است که فضاپیمای ساخت یک شرکت خصوصی، حامل انسان هایی بوده است که درایستگاه فضایی بین المللی بوده اند.

عرضه نسخه تحت وب برنامه اسکایپ

مهر : شرکت مایکروسافت نسخه تحت وب نرم افزار محبوب مکالمه ویدئویی اینترنتی خود موسوم به اسکایپ را عرضه کرده که از امکانات متنوعی برخوردار است. کاربران از این پس نیازی به نصب نرم افزار اسکایپ بر روی رایانه های شخصی خود ندارند و تنها با باز کردن مرورگر اینترنتی و مراجعه به این آدرس می توانند از امکانات اسکایپ برای گفت وگوی دو نفره یا گروهی استفاده کنند.

دسترسی به این خدمات تنها با استفاده از مرورگر اج مایکروسافت یا کروم گوگل ممکن است و به عنوان مثال با استفاده از مرورگرهای سافاری یا فایرفاکس نمی توان از نسخه تحت وب اسکایپ استفاده کرد. از جمله امکانات این نسخه از اسکایپ می توان به مکالمه ویدئویی با کیفیت فوق دقیق یا اچ دی، ضبط مکالمات، دریافت اطلاعیه ها و پیام های مختلف، جست وجو در درون مکالمه ها و دسترسی به گالری چند رسانه ای فایل ها و عکس ها و... ارسالی اشاره کرد. باید توجه داشت که برای دسترسی به خدمات یادشده نصب ویندوز 10 یا MacOS 10.12 Sierra و نسخه های بالاتر سیستم عامل مک ضروری است.