آرشیو پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۲
اقتصادی
۴

بنگاه

تولید انبوه کاتد مس برای اولین بار در جهان توسط میدکو

تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ، در مجتمع بابک مس ایرانیان از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ میدکو، برای اولین بار در جهان، با حمایت بانک پاسارگاد آغاز شد. به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و دست اندرکاران پروژه، بهره برداری از پروژه تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ، برای اولین بار در دنیا، آغاز شد. مدیرعامل بانک پاسارگاد، بهره برداری از این طرح مهم و ملی را تقدیم به ملت شریف ایران کرد و برای عوامل و دست اندرکاران آن آرزوی موفقیت کرد. همچنین دکتر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو، این موفقیت را که برای اولین بار در دنیا توسط نیروهای متخصص میدکو، در مجتمع بابک مس ایرانیان عملی شده است تبریک گفت و اظهار داشت: این مهم یک تغییر بزرگ تکنولوژیک در سطح جهان و در صنعت مس است که با حمایت های ویژه دکتر قاسمی به انجام رسیده است.

گفتنی است مجتمع بابک مس با ظرفیت تولید 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسی در سال فعالیت می کند.

تمرکز بر سوددهی شرکت های پگاه

خروج از زیان شرکت های مشمول ماده 141 قانون تجارت و شرکت های زیان ده و سودده شدن کلیه شرکت های تابعه و تمرکز بر وضعیت معیشتی، رفاهی و استخدامی کارکنان از اولویت های اصلی شرکت صنایع شیر ایران است.

سید ابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در گفت و گو با «ایران» اعلام کرد: «در سالی که فشارها و مشکلات اقتصادی بسیاری در اثر تحریم های ظالمانه بر کشور و مردم عزیز کشورمان وارد شده است؛ تلاش کرده ایم تا با مدیریت علمی، صحیح و کاهش هزینه های غیر ضروری از وارد شدن خسارت و زیان به شرکت ها جلوگیری کرده و حتی تعداد زیادی از شرکت ها را به سود دهی برسانیم.»مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در مورد مهمترین برنامه ها و اقدامات شرکت صنایع شیر ایران در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: «تامین قطعات یدکی ماشین آلات با استفاده از توان مهندسی تخصصی داخلی به نحوی که بیش از 1500 قطعه طراحی و تولید شده است که خروج ارز از و وابستگی به خارج از کشور جلوگیری شده است.»