آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
صفحه آخر
۱۲

اینترپل به دنبال 20 مظنون قتل «خاشقجی»

پلیس بین الملل 20 فردی را که گفته می شود در قتل خاشقجی دست داشته اند، تحت تعقیب قرار داد. «سعود القحطانی» مشاور ارشد ولیعهد سعودی یکی از این 20 نفر است.

منابعی در دولت ترکیه اعلام کردند که پلیس بین الملل (اینترپل) به درخواست آنکارا علیه 20 نفر از افرادی که به دست داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی مظنون هستند، حکم بازداشت صادر کرده است. به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، دولت ترکیه معتقد است که این 20 نفر در تیم تروری که دهم مهر ماه امسال خاشقجی را در کنسولگری عربستان در اسلامبول با اره قطعه قطعه کرد، حضور داشته اند.

آنکارا پیش از این از ریاض خواسته بود این مظنونین را به ترکیه تحویل دهد، اما عربستان با رد این درخواست وعده داد که خود، آنها را محاکمه می کند. با این وجود، گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از این افراد از جمله «سعود القحطانی» مشاور ارشد «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی همچنان سمت های خود را حفظ کرده و آزادانه در عربستان تردد می کنند.

بسیاری از جمله سازمان «سیا» تاکید کرده اند این جنایت هولناک با نظارت شخص بن سلمان، ولیعهد سعودی صورت گرفته است.از سوی دیگر، دولت آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر که چهارشنبه منتشر شد بدون نام بردن از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد سعودی فقط انتقاد کرد! آمریکا درحالی به خاطر دلارهای سعودی از این رژیم قرون وسطایی حمایت می کند که همزمان، به اسم «مبارزه برای دموکراسی»، به جان ونزوئلا افتاده و این کشور را به شدت تحت فشار اقتصادی، امنیتی و سیاسی قرار داده و تهدید کرده گزینه نظامی نیز روی میزش است!