آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
صفحه آخر
۱۲

کره شمالی: آمریکا فرصت طلایی را از دست داد /آزمایش های موشکی را از سر می گیریم

معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه «واشنگتن در نشست ویتنام فرصت طلایی صلح را از دست داده است» تاکید کرد: «پیونگ یانگ در حال بررسی شروع مجدد آزمایش های موشکی و اتمی است.»

چند هفته پس از برگزاری دیدار دوجانبه میان رهبران کره شمالی و آمریکا که بدون نتیجه پایان یافت، مقامات کره شمالی می گویند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آخرین فرصت صلح را از دست داده است.

در همین رابطه «چو سون هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه واشنگتن در نشست ویتنام فرصت طلایی صلح را از دست داد. تاکید کرد: پیونگ یانگ به زودی در زمینه پایان دادن به مذاکرات با آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش فارس، به نقل از «فایننشال تایمز»، وی در این کنفرانس خبری تاکید کرد که کره شمالی به زودی تصمیم خواهد گرفت که آیا مذاکرات با آمریکا و توقف 15 ماهه آزمایش سلاح ها ادامه یابد یا خیر.

خانم چو در ادامه افزود: «پیونگ یانگ تصمیمی برای مصالحه یا ادامه مذاکرات با واشنگتن ندارد مگر اینکه آمریکا محاسبات سیاسی خود را تغییر دهد و اقدمات لازم را مطابق با گام هایی که کره شمالی برای خلع سلاح برداشته است اتخاذ کند.»

به گفته این دیپلمات ارشد کره شمالی پیونگ یانگ نمی تواند در برابر همه خواسته های واشنگتن مطیع باشد و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به زودی موضع خود در این باره را رسما اعلام خواهد کرد.