آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
صفحه آخر
۱۲

آخرین پایگاه داعش در سوریه سقوط کرد هزاران تکفیری تسلیم شدند

در پی تسلیم شدن بیش از 3000 تکفیری عضو داعش و خروج اعضای خانواده آنها از مناطق تحت اشغال در استان «دیرالزور» سوریه، آخرین پایگاه این گروه تروریستی به تصرف ارتش سوریه در آمد و نظامیان هم اکنون سرگرم پاکسازی عناصر باقی مانده هستند.

گروه کردی موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته 3000 داعشی به صورت گروهی خود را تسلیم کردند و داعش لحظات پایانی عمر خود را سپری می کند. به گفته شاهدان، صدها تن شامل زن، مرد و کودک به منطقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه رفته اند. در میان این افراد، کسانی با ملیت عراقی ، ازبکی و دیگر کشورهای آسیایی دیده شده اند.«مصطفی بالی» مدیر مرکز رسانه ای نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد، تعداد زیادی از عناصر داعش و خانواده های آنها در حال تسلیم شدن هستند.

به گزارش ایسنا، «جیاکر امد»سخنگوی گروه مذکور نیز گفت، اکثر کسانی که در پایگاه داعش باقی مانده اند، عاملان انتحاری هستند و این مسئله مانع پیش روی نیروهای کرد در فضایی تنگ می شود. وی با اشاره به سنگرها و تونل هایی که داعش آنها را حفر کرده و عناصرش را در آنجا پناه داده گفت، عناصر داعش از تونل های زیرزمینی استفاده می کنند و این امر موجب شده، جنگنده ها، عملکرد مطلوبی نداشته باشند.اکنون حضور داعش فقط در منطقه کوچک و تحت محاصره «نائیه» واقع در کرانه های شرقی رود فرات، محدود می شود.