آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۷۱
خودرو
۱۶
خبر بنگاه ها

روغن موتور مناسب خودروهای رنو

گروه بنگاه ها : با توجه به حساسیت بالای خودروهای امروزی، نحوه نگهداری از موتور نقش پررنگی در بهبود کیفیت عملکرد آن دارد. به این منظور انتخاب یک روغن موتور مناسب می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد آن داشته باشد.

به گزارش گروه بنگاه ها، بعد از خروج توتال از ایران و تغییر نام شرکت «به توتال» (محصول مشترک بهران و توتال) به شرکت «به تام»، این شرکت به دنبال جایگزینی مناسب برای روغن مصرفی خودروهای رنو بود. پیش از این برند Elf (فرانسه)روغنی بود که توسط رنوی فرانسه برای خودروهای رنو، توصیه شده بود. این محصول در کشور توسط شرکت «به توتال» تولید می شد، اما در حال حاضر همان شرکت با برند bt روغن Renovation را برای مصرف خودروهای رنو تولید می کند که شنیده ها حاکی است که به تایید رنو نیز رسیده است. موتور خودروهای بنزینی به دلیل حساسیت بالا به روغن مناسب نیاز دارند و این در حالی است که مشتریان با انبوهی از برندهای مختلف روبه رو می شوند، این مساله به قدری اهمیت دارد که انتخاب روغن بد می تواند به موتور یک خودرو با حساسیت بالا، صدمات زیادی وارد کند و هزینه هنگفتی را روی دست مصرف کننده بگذارد.

اهمیت این موضوع وقتی مشخص می شود که شرکتی مثل بی ام و روغن با مشخصه مورد تایید خود را استفاده می کند و در صورت استفاده از روغن دیگری، خودرو خاموش شده و راننده با هشدار eror مواجه خواهد شد. کارشناسان معتقدند شرکت های داخلی و حتی خارجی زیادی هستند که روغن خودروی مناسبی را ارائه نمی دهند و به دلیل اینکه در ایران شاخصی برای کیفیت روغن موتور وجود ندارد، برخورد با آنها نیز امکانپذیر نیست.

این در شرایطی است که در سایر کشورهای توسعه یافته شاخص هایی برای این منظور وجود دارد. شاخص هایی که توسط برخی از شرکت های خارجی مثل API آمریکا بررسی می شود. کارشناسان عدم سنتتیک بودن روغن یا استفاده نامناسب از روغن سوخته را عامل صدمه به موتور خودرو می دانند.