آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۷۱
خبر
۲

اخبار دیپلماتیک

واکنش توییتری ظریف به حادثه تروریستی در نیوزیلند

ایسنا : محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به حادثه تروریستی پنج شنبه شب نیوزیلند و اظهارات برخی مقامات آمریکایی در ارتباط این حادثه با مسلمانان واکنش نشان داد. وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مصونیت در دموکراسی های غربی برای ارتقای تحجر باعث می شود که آدم کش های اسرائیلی وارد مسجدی در فلسطین شوند تا به مسلمانان توهین کنند و تروریست هایی در نیوزیلند از قتل عام 49 مسلمان پخش زنده داشته باشند. ریاکاری غرب در دفاع از بی اعتبار کردن مسلمانان در قالب آزادی بیان باید پایان یابد.»

عراقچی: ایران خواستار حل مسالمت آمیز تنش بین هند و پاکستان است

دنیای اقتصاد : معاون سیاسی وزیر امورخارجه از گفت و گوی تلفنی با همتای پاکستانی خود خبر داد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران خواستار حل مسالمت آمیز تنش ها بین هند و پاکستان است.» به گزارش «ایرنا» «سیدعباس عراقچی» روز جمعه در توییتر خود نوشت: «امروز با تهمینه جنجوعه، معاون وزیر خارجه پاکستان تلفنی صحبت کردم. ایران و پاکستان همسایگان و دوستان نزدیک هستند.

برای تقویت همکاری در همه زمینه ها از جمله مبارزه با تروریسم توافق کردیم. ایران خواستار حل مسالمت آمیز تنش ها بین هند و پاکستان است. همچنین وزارت امورخارجه پاکستان روز جمعه با اشاره به رایزنی تلفنی معاونان وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، اعلام کرد که دو کشور ضمن گسترش همکاری های دو جانبه بر تعمیق روابط دوجانبه به توافق رسیدند. به گزارش «ایرنا»، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: خانم «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امورخارجه این کشور با «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امورخارجه ایران تلفنی گفت وگو کرد.» وی گفت: «مقامات دو کشور درخصوص مسائل مشترک مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان اظهار کرد: «عراقچی و جنجوعه بر تعمیق روابط دوجانبه در بخش های مختلف به توافق رسیدند.» وی افزود: «خانم جنجوعه گفت که پاکستان همواره خواهان صلح و تنش زدایی در منطقه است.»

سفیر ایران در تاجیکستان استوارنامه خود را تقدیم کرد

ایسنا : سفیر ایران در تاجیکستان استوارنامه خود را به وزیر امورخارجه این کشور تقدیم کرد. محمدتقی صابری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان در ملاقات با وزیر امورخارجه این کشور رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.