آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
اخبار کشور
۲

20 هزار نفر به اردوی راهیان نور دریایی در هرمزگان اعزام می شوند

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه(ندسا) پیش بینی کرد: در نوروز امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از 20 هزار نفر به اردوهای راهیان نور دریایی در این استان اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، ناوسالار یکم پاسدار عباس غلامشاهی در نشست خبری برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس افزود: اعزام راهیان نور دریایی از 25 اسفند ماه جاری آغاز و تا 12 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی بیان داشت: اعزام های اردوهای راهیان نور دریایی به مقصد جزیره هرمز در نوبت صبح ساعت 8 و نوبت بعد از ظهر ساعت 14 برگزار می شود. فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: افتتاح اردوی راهیان نور دریایی روز شنبه 25 اسفندماه در محل اسکله پشت شهر بندرعباس به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می شود و در این روز از کتاب زندگینامه شهید دقت با حضور خانواده شهید رونمایی می شود.

وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس را آشنایی زائران با اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز، بیان رشادت های مردمان منطقه جنوب کشور در مقابله با دشمنان و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد. وی بیان داشت: برنامه های فرهنگی مختلفی شامل روایتگری، بازدید از یادمان شهدای گمنام و گلزار شهدای جزیره هرمز و بازدید از مکان های گردشگری همچون قلعه پرتغالی ها برای شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور دریایی پیش بینی شده است. فرمانده منطقه یکم ندسا اظهار داشت: هر روز 2 فروند شناور در نوبت صبح و عصر از سوی منطقه یکم ندسا برای این منظور در نظر گرفته شده و روزانه بیش از 500 نفر را پوشش می دهیم.

غلامشاهی با اشاره به اینکه زائران از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی نیز هستند، گفت: فرماندهان دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه های ایثار و جهاد روایتگری این اردوها را برای شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور دریایی در بندرعباس برعهده دارند.

وی اضافه کرد: در این اردوها رشادت های رزمندگان و شهدای خلیج فارس و تنگه هرمز در عملیاتی آبی- خاکی، بدر، خیبر و والفجر 8 در رویارویی مستقیم با آمریکا در دوران دفاع مقدس برای شرکت کنندگان روایتگری می شود.