آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۳
فرهنگی
۸

واریز 10 درصد درآمد بلیت فروشی به خزانه

معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون واریز 10 درصد از درآمد بلیت فروشی اجراهای صحنه ای (کنسرت) در کلانشهرها به حساب خزانه، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

علی اصغر کاراندیش مروستی، شامگاه پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه فیلم و عکس استان سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش شهر سمنان به خبرنگاران گفت: پیش بینی ها حاکی از آن است که از محل اجرایی شدن قانون واریز سهم 10 درصدی از درآمد فروش بلیت کنسرت ها به خزانه، حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به وزارت ارشاد تزریق شود؛ که با تزریق درآمد حاصل از دریافت سهمی از فروش بلیت کنسرت ها در کلانشهرها، وضعیت فرهنگ و هنر با این افزایش اعتبار بهبود می یابد.

وی ادامه داد: قیمت هر بلیت در کلانشهرها از حدود 650 هزار تا 2 میلیون ریال است و دریافت سهمی از این درآمد و اختصاص آن به شهرستان ها موجب حل بسیاری از مشکلات می شود تا صرف رسیدگی به امور مجتمع های فرهنگی- هنری و تعمیر و تجهیز این مراکز و ساماندهی فعالیت های فرهنگی هنری شود.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه حدود 360 شهرستان غیر مرکز استان در کشور وجود دارد اضافه کرد: رسیدگی به امور شهرستان ها غیر مرکز استان ها و در نظر گرفتن اعتبارهای قابل توجه شهرستان ها هدف تصویب قانون دریافت 10 درصد درآمد فروش بلیت کنسرت در کلانشهرهاست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 درصد افزایش می یابد، گفت: سرجمع اعتبارهای این وزارتخانه در سال آینده یک هزار و 115 میلیارد ریال افزوده شده است. وی ادامه داد: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ردیف عمده افزایش دارد و از سرجمع اعتبارهای در نظر گرفته شده برای این وزارتخانه 400 میلیارد ریال به اعتبارهای ردیف اصلی وزارتخانه، 550 میلیارد ریال به حوزه نشر و مطبوعات، 200 میلیارد ریال به امور سینما و 25 میلیارد ریال به اعتبارهای پژوهشگاه فرهنگ و هنر افزایش یافته است.