آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
اقتصادی
۴

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: احتمال احیای کارت سوخت در سال آینده

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: دولت تصمیمی بر سهمیه بندی بنزین ندارد، اما ممکن است سال آینده کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیا شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ بهروز نعمتی درباره «احیای کارت سوخت بدون سهمیه بندی» و «احیای کارت سوخت با سهمیه بندی» به عنوان راهکار های ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، اظهار کرد: در رابطه با قاچاق سوخت جلسات متعددی میان دولت و مجلس به ویژه در «ستاد عالی اطلاع رسانی کشور» برگزار شده است و مباحث مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته اند، اما سهمیه بندی بنزین و هر نوع سوخت دیگر مخالفت بسیاری از اعضا را به دنبال داشت.

وی ضمن مخالفت با هر نوع سهمیه بندی سوخت، افزود: ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیای مجدد کارت سوخت امکان پذیر خواهد بود، چراکه میزان مصرف افراد از سوخت مشخص خواهد شد ضمن آنکه می تواند به عنوان یکی از ابزار های مقابله با قاچاق سوخت موثر واقع شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح دلایل مخالفت خود با سهمیه بندی بنزین، تصریح کرد: مردم این روز ها با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند، بنابراین کوچکترین تغییر قیمت یا دو نرخی شدن بنزین، حباب های کاذب قیمت را به دنبال دارد و تورم بیش از گذشته خواهد شد.

نعمتی افزود: دولت تصمیمی بر سهمیه بندی بنزین ندارد، اما ممکن است سال آینده کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیا شود، چراکه دولت می تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجدد به کشور باز گرداند.