آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* بانک مرکزی چین اعلام کرد: چین در راستای کاهش سلطه دلار در بازارهای جهانی، ذخایر طلای خود را به 1874 تن رساند که 32 تن آن طی سه ماه گذشته و تقریبا 10 تن در ماه فوریه خریداری شده است. به گزارش راشاتودی، بانک مردم چین، میزان ذخایر طلای خود را برای سومین ماه متوالی در ماه فوریه افزایش داد و به رقم 1874 تن یا معادل 60/26 میلیون اونس رساند. این اقدام بخشی از استراتژی چین برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا است. آمریکا از دلار به عنوان اهرم فشار و زور علیه دیگر کشورها استفاده می کند.

* به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر راه و شهرسازی گفت: به رغم همه چالش ها و موانع اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران از یک تراز مثبت تجاری برخوردار است و از بعد اقتصادی به هیچ سازمان مالی و پولی بین المللی و به هیچ کشوری بدهکار نیست. برای شکوفایی اقتصادی کشور باید همه ظرفیت هایمان را فعال کنیم و خلاقانه از این تنگنا و تحریم عبور کنیم. ظرفیت های ملی و قدرت تولید کشور، خیلی بیشتر از نیاز بازار است. اقدمات غیرقانونی و ظالمانه آمریکا هیچ عاید و ثمره ای برای این کشور و هم پیمانان آن نخواهد داشت.

* غلامرضا بخشی زاده؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هم اکنون 7500 واحد مجوزدار و 1500 واحد غیرمجاز در صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران مشغول به فعالیت هستند. در گذشته قیمت نهایی واردات کالا ها ارزان تر بود، اما هم اکنون واردات یا خرید این کالا ها به سختی صورت می گیرد. لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز خودرو، از ضروریات کشور به شمار می رود و در طول سالیان اخیر، بیش از پیش به لزوم سهولت تامین، عرضه و خرید این قطعات پی می بریم. ضمن اینکه لوازم یدکی خودرو به کشور هایی همچون اروپا و ایتالیا صادر می شود.