آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۷۱
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

ساخت نسخه هندی «فارست گامپ» با بازی امیرخان

مهر : امیر خان، هنرپیشه مشهور بالیوود، هم بازیگر و هم تهیه کننده نسخه اقتباسی از فیلم «فارست گامپ» می شود. «فارست گامپ» که چندین جایزه اسکار دریافت کرده و تام هنکس ایفای نقش اصلی آن را برعهده داشته است، با عنوان «لال سینگ چادها» در سینمای هند بازسازی می شود.

امیرخان در یک نشست مطبوعاتی که در بمبئی و برای تولد 54 سالگی او برگزار شد، این خبر را اعلام کرد. آدویت چاندان که دستیار اول فیلم «دوبی گات» (خاطرات بمبئی) بود و نخستین تجربه کارگردانی اش را با فیلم «سوپر استار مخفی» در سال 2017 انجام داد، این فیلم را کارگردانی می کند. امیرخان گفت عکاسی رسمی فیلم از اکتبر و 6 ماه پس از مراحل اولیه آماده سازی، شروع و فیلم در سال 2020 اکران می شود. وی افزود که همیشه «فارست گامپ» را دوست داشته و شخصیت و داستان فیلم فوق العاده و یک فیلم کاملا خانوادگی است. «فارست گامپ» سال 1994 اکران شد و 6 اسکار برد که شامل جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر برای تام هنکس و بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس بود. این فیلم برنده بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین تدوین و جلوه های ویژه اسکار نیز شد.

همدردی آرنولد با بازماندگان حمله تروریستی نیوزیلند

خبرآنلاین : آرنولد شوارتزنگر ستاره هالیوود در توییتر به حادثه دردناک تروریستی در نیوزیلند واکنش نشان داد.

در پی حمله تروریستی به 2 مسجد در نیوزیلند که جان 49 مسلمان بی گناه را گرفت، آرنولد شوارتزنگر ستاره هالیوود در توییتر نوشت: «قلبم با قربانیان، خانواده هایشان و مردم نیوزیلند است. این یک عمل وحشتناک تروریستی است؛ اما بدانید که دنیا با شماست. من با شما هستم.» در جریان تیراندازی روز گذشته به دو مسجد در نیوزیلند 49 تن از شرکت کنندگان در نماز جمعه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. در پی وقوع این حمله پلیس نیوزیلند به مردم هشدار داده تا در منازل بمانند و تدابیر امنیتی نیز در مرزها و فرودگاه ها تشدید شده است. جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این تیراندازی را یکی از تاریک ترین روزهای این کشور توصیف کرده و گفت: این رویدادها در شهر کرایست چرچ نمایانگر یک اقدام به خشونت غیرقابل منتظره و غیرعادی است.