آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
اخبار کشور
۳

زیارت اهل قبور در آخرین پنج شنبه سال در بهشت زهرا(س)

هر ساله در پنج شنبه آخر سال مردم برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا(س) می روند و یاد و خاطره عزیزانشان را با نثار گل و سبزه و قرائت فاتحه بر مزارشان گرامی می دارند.

طبق سنت هرساله تعداد زیادی از مردم تهران آخرین پنج شنبه سال 1397 را به همین مناسبت با حضور در بهشت زهرا (س) به زیارت اهل قبور و گلزار شهیدان ایران اسلامی رفتند.

بزرگراه‎های منتهی به بهشت زهرا(س) از صبح پنج شنبه تا ظهر جمعه با ترافیک شدیدی روبرو بود و تراکم خودروها تردد در این مسیر 15 کیلومتری تا مبادی ورودی شهر را با کندی مواجه کرد.

امسال 2500 نیروی پلیس راهور کنترل و هدایت ترافیکی مراسم پنج شنبه آخر سال را بر عهده داشتند و «20 ایستگاه از من بپرسید» با حضور 250 تن از کارکنان بهشت زهرا(س) به راهنمایی مردم پرداختند.

امسال مثل هر سال بازار صدها گل فروش و گلاب‎فروش جوان و نوجوان که مسیر بزرگراه بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی(ره) را قرق کرده بودند، گرم و پر رونق بود.

به طوری که در این روز صدها هزار شاخه گل و شیشه گلاب توسط گل‎فروشان سیار به مردم فروخته شد.

استقرار ماشین های برقی برای جابجایی سالمندان و اختصاص ویلچر برای افراد کم‎توان در قطعات شهدا از اقدامات خوبی بود که سازمان بهشت‎زهرا(س) از هفته گذشته تدارکات لازم را پیش‎بینی کرده بود.

امسال 700 اصله درخت سرو به یاد شهیدان با حضور مادران شهدا و رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان درخت ایثار و امنیت در آخرین پنج شنبه سال کاشته شد.

30 هزار گل لاله نیز به یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و 4 هزار شهید گمنام آرمیده زینت بخش قطعات شهدای بهشت زهرا(س) شد.