آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
اخبار کشور
۳

در حمایت از جنبش جلیقه زردهای فرانسه، جمعی از مردم مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند

جمعی از مردم، طلاب و دانشجویان به منظور حمایت از جنبش جلیقه زردهای فرانسه در مقابل سفارت پاریس در تهران تجمع کردند.

جمعی از مردم، طلاب و دانشجویان در آخرین پنجشنبه سال به منظور حمایت از جنبش جلیقه زردهای فرانسه در مقابل سفارت پاریس در تهران تجمع کردند.

در پایان این تجمع بیانیه ای صادر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: در چهلمین سال آزادی ملت ایران از چنگ ظالمان، ما جوانان ایرانی به شکرانه این نعمت عظیم بر خود واجب می دانیم که تجربیات و اندوخته های مبارزاتی خود را که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد بی دریغ در اختیار آزادیخواهان عالم که در هرکجای جهان در مقابل ظلم به پاخاسته اند قرار دهیم و حمایت از مظلومان عالم راکه سرلوحه دستورات اسلام است با صدای بلند فریاد کنیم.

به گزارش مهر، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اینک در پنج شنبه آخر سال که بنا به فرهنگ اصیل ایرانی روز بزرگداشت جانباختگان راه خدا و مبارزان راه آزادی است جمعی از طلاب، دانشجویان با همراهی مردم شریف و انقلابی ایران برای اعلام همدلی با خانواده های قربانیان اعتراضات اخیر در کنار سفارت فرانسه حضور پیدا کرده و با درود به روان جانباختگان راه آزادی در فرانسه و روشن کردن شمع بیاد جانباختگانی که قربانی خودکامگی دولت بی رحم مکرون شدند همدلی و همراهی خود را با همه مبارزان و خانواده های قربانیان اعتراضات به حق ملت علیه دولت فاسد و منحرف فرانسه اعلام نمائیم. بدون شک دولتی که صدای اعتراضات به حق مردمش را نشنود یک دولت استکباری و محکوم به شکست است.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: ما مردم ایران به دولت دیکتاتور فرانسه توصیه می کنیم قبل از اینکه به سرنوشت رژیم پهلوی دچار شود دست از اقدامات ضد مردمی خود برداشته و به خواسته های به حق مردم فرانسه تمکین کند.