آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۹
حوادث
۱۰

انفجار خط لوله گاز در برومی اهواز 5 کشته بر جا گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ترکیدگی و انفجار خط لوله میعانات گازی مربوط به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در منطقه برومی اهواز صبح روز پنجشنبه باعث کشته شدن 5 نفر و مصدوم شدن 6 نفر و انهدام 4 خودرو شد.

کیامرث حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه به علت نشتی در لوله های گاز ناشی از فرسودگی خط لوله در ساعت 9 و 55 دقیقه اتفاق افتاد.وی افزود: چند دستگاه خودروی عبوری به علت حرارت ناشی از آتش سوزی دچار حریق شدند.

حاجی زاده ادامه داد: کشته شدگان شامل سه نفر از خودروی سمند و دو نفر از خودروی بونکر گزارش شد و اتوبوس مسیر اهواز به کرمان خوشبختانه تلفات جانی نداشت.مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: پنج مصدوم به بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز منتقل شدند. فرماندار اهواز علت آتش سوزی در خط لوله انتقال گاز در جاده اهواز - ماهشهر را نشت نفت و گاز عنوان کرد. جمال عالمی نیسی اظهار داشت: در این حادثه پنج نفر کشته و شش نفر مصدوم شده اند و چهار خودرو نیز منهدم شدند.وی افزود: یک دستگاه پراید، یک دستگاه سمند، یک تانکر آب و یک دستگاه اتوبوس در این حادثه منهدم شده اند که اتوبوس فاقد مسافر بوده و راننده آن زخمی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ادامه بررسی های کارشناسی این حادثه تاکید کرد: این حادثه خرابکارانه و تروریستی نبوده و نشت گاز عامل آن بوده است.

عالمی نیسی اضافه کرد: حادثه در نزدیکی جاده اتفاق افتاده و روستاهای اطراف محل حادثه (بخش غیزانیه) و زمین های کشاورزی دچار خسارت نشده اند.

وی گفت: حادثه در ساعت 9 و 45 دقیقه در 200 متری جاده اهواز ماهشهر رخ داده است.