آرشیو یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۷۲
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

انتشار شماره نوروزی «جهان کتاب»

دنیای اقتصاد : شماره نوروزی ماهنامه «جهان کتاب» ویژه نوروز 98 منتشر شد.

«برویم، باوفا...» عنوان یک نامه وداستان از پرویز دوائی است که به روال سابق این مجله چاپ شده است. سپس داستانی از فریبا وفی با عنوان «تخت هشت» آمده و پس از آن مقاله ای از سید فرید قاسمی با عنوان «مجلد یازدهم فهرست مقالات» که نقد جلد تازه فهرست مقالات فارسی در زمینه تحقیقات ایرانی است. پس از آن هم کتاب گفت وگوی هوشنگ گلشیری با مهرداد بهار با عنوان «ما و جهان اساطیری» در مقاله ای از مهران افشاری نقد و بررسی شده و عنوان این مطلب هم «در محضر بهار» است. مقاله نقد کتاب «تاریخ ایران شناسی در روسیه» با عنوان «تاریخ ایران شناسی در روسیه: محملی برای کتابدار شدن زودهنگام» به قلم محسن شجاعی، «نقد تاریخ نگاری پان ترکی» نوشته کاوه بیات و دومین قسمت از مقاله «نقد و بررسی دو طومار نقالی» به قلم محمد جعفری قنواتی دیگر مطالب چاپ شده دراین شماره هستند. علاوه بر این مطالب متنوع دیگری هم در شماره نوروزی این نشریه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. این مجله با 100 صفحه و قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.

اهدای آلبوم جدید رضا صادقی به مردم کرمانشاه

دنیای اقتصاد : تازه ترین آلبوم موسیقی رضا صادقی با عنوان «زندگی کن» با ارائه 14 اثر متفاوت به آهنگسازی و ترانه سرایی تعدادی از هنرمندان و شاعران کمتر شناخته شده در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«زندگی کن» با ترانه و آهنگ رضا صادقی و تنظیم حامین، «عشق من تویی» با ترانه عاطفه حبیبی و آهنگ و تنظیم رضا صادقی، «هست و نیست» با ترانه ساره تاجیک، آهنگسازی وحید پویان و تنظیم سعید شمس، «هنوز عاشقتم» با ترانه و آهنگ بابک بابایی و تنظیم شهرزاد امیدوار از آثاری هستند که در این آلبوم شنیده می شود. رضا صادقی در یادداشتی به مناسبت انتشار این آلبوم نوشته است: «برای تولید این اثر با همه عشقم بعد دعای دو فرشته زندگیم پدر، مادرم و همسر صبورم، مدیون مردمی هستم که با همه سختی های روزگارشون، جهان دیوانه من رو پذیرفتند و برای فصل تازه با همه قلبشون کنارم بودن... همه هوادارانم که در هر بزنگاه مثل روز اول همراهم بودن...این آلبوم رو با همه قلبم تقدیم می کنم به مردم شریف و نجیب کرمانشاه که در سخت ترین شرایط، زندگی کردن رو به همه ایران و جهان یاد دادن با عشق... بژی کورد»