آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۵
فناوری
۹

شناسایی هویت جنایتکاران به کمک تلفن همراه

اداره پلیس جورجیا با بهره گیری از جدیدترین فناوری، جنایتکاران و سارقان احتمالی را شناسایی می کند.

به گزارش «ایران آنلاین»، این فناوری با کمک یک تلفن همراه هوشمند اثر انگشت فرد مظنون را اسکن کرده و بلافاصله از طریق اینترنت به پایگاه داده محلی ارسال کرده و خواستار توضیحات تکمیلی در خصوص اثر انگشت ارسالی از جمله نام، سن و جرایم قبلی می شود.

مقامات پلیس این منطقه اعلام کردند فناوری مذکور می تواند برای شناسایی افرادی که هویت خود را پنهان کرده و اطلاعات نادرستی در اختیار پلیس قرار می دهند کاربردی بوده و در کمترین زمان قادر به افشای هویت افراد است.این فناوری همچنین قادر به شناسایی هویت افراد متوفی بوده و پس از اسکن اثر انگشت هویت وی را در اختیار مقامات پلیس قرار می دهد. در حال حاضر قیمت این دستگاه 3000 دلار بوده و اپلیکیشن آن نیز ماهانه 40 دلارهزینه در بردارد.

این سیستم در حال حاضر روی 3 فرد مظنون مورد استفاده قرار گرفته و در هر 3 مورد نیز هویت واقعی جنایتکاران را فاش کرده است. در یکی از موارد زن و مردی مظنون در اتوبان توسط مقامات پلیس دستگیر می شوند. زن دستگیر شده اعلام می کند هیچ مدرک هویتی با خود همراه نداشته و با هویتی جعلی خود را معرفی می کند.

پلیس با اسکن اثر انگشت این مظنون، درعرض چند دقیقه هویت واقعی وی را فاش کرده و به جرم سرقت راهی زندان می کند.

پلیس بر این باور است که این فناوری می تواند ثبت اثر انگشت در زندان ها را سرعت بخشیده و در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ معطلی جنایتکاران و مظنونان را شناسایی کند.این فناوری قرار است در تمامی زندان های این منطقه مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان راهکاری ویژه برای افشای هویت جنایتکاران در اختیار مقامات پلیس قرار گیرد.